[Linux-programlama] PostgreSQL ve MySQL sorunları

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Wed 06 Jul 2005 - 15:06:48 EEST

Merhaba,

Evimde iki makinam var. birini sunucu amaçlı kullanmaya başladım, diğer
işler için de diğer makinamı kullanıyorum. Sunucu makinada apache web
sunucu, postgresql veritabanı sunucu, mysql sunucu gibi sunucular var.
Sunucu makinada postgresql ve mysql'in istemcileri de var. fakat yapmak
istediğim diğer makinama kurduğum mysql ve postgresql istemcilerinden
sunuculara erişmek ve çalışmak. İkisiyle ilgili bazı problemler yaşıyorum.

postgresql sunucu 8.0.3-7'yi sunucuya kurdum. öncelikle, sunucu
makinadaki istemciden postgresql sunucuya erişmek istedim. root iken,
mainquartet:/# su - postgres
diyerek postgres kullanıcısı oldum. daha sonra yeni bir kullanıcı
yaratmak için şu komutları verdim, ve sonuçta şu çıktıyı aldım.

mainquartet:/# createuser pgazer
mainquartet:/# Yeni kullanıcı veritabanı yaratabilsin mi? (y/n) y
mainquartet:/# Yeni kullanıcı daha fazla yeni kullanıcı yaratabilsin mi?
(y/n) n
createuser : template1 veritabanına bağlanılamadı : ÖLÜMCÜL HATA:
"root" kullanıcı mevcut değil

aslında başlangıçta, postgres kullanıcısı oluyorum, ama neden bu
işlemleri sanki root kullanıcısıyla yapıyormuşum gibi algılanıyor?
sunucudaki istemciden postgresql'e erişebilsem, diğer makinedeki
istemciden ulaşmayı deneyeceğim ama, bir türlü bu hatalardan
kurtulamadım. Bir de yeni kullanıcı yaratmadan, yine "su - postgres"
komutuyla postgres kullanıcısı olduğumu düşünerek, psql'i
çalıştırdığımda oluşan çıktıları yazayım.

mainquartet:/# su - postgres
mainquartet:/# psql template1
psql : ÖLÜMCÜL HATA: "root" kullanıcı mevcut değil

mainquartet:/# psql template1 -U postgres
psql: ÖLÜMCÜL HATA: "postgres" kullanıcısı için Ident kimlik doğrulaması
başarısız oldu

mysql için de şöyle bir durum söz konusu : sunucudaki istemciden
ulaşabiliyorum, fakat diğer makinadan ulaşmaya çalıştığımda şöyle bir
hata alıyorum

azertet@debian:~$ mysql -h mainquartet -u root
ERROR 2003 (HY000): Can't connect to MySQL server on 'mainquartet' (111)

bu hatayı araştırdım, birçok ihtimal gösterilmiş. mysqld'nin
çalışmaması, iletişimin gerçekleşeceği portun kapalı olması gibi. benim
en çok üzerinde durduğum portun kapalı olabilceği oldu, mysqld
çalışıyor. ayrıca 'mainquartet' makina adı /etc/hosts dosyasında
kayıtlı. Cnet marka bir ethernet modemim var. modemin de, tam bilmemekle
birlikte, iç ağdaki bir makinadan diğer makinaya olan istekleri
reddetmediğini sanıyorum. sunucu makianadaki web sunucuya, diğer
makineden ulaşabiliyorum. sorunla ilgili bulduğum sayfalardan birine
"telnet ile bağlanmayı deneyin" diyordu, denedim,

azertet@debian:~$ telnet 10.0.0.6 3306
Trying 10.0.0.6...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

acaba bu sorun, portun kapalı olmasıyla mı alakalı? yada başka birşeyler
mi var bilmediğim?

bu sorunlarla ilgili yardımcı olursanız sevinirim. makinalardaki
dağıtımlar ve makinalarda kurulu olan postgresql ve mysql sürümlerini
aşağıda belirttim.

iyi çalışmalar.

Sunucu Makina
Dağıtım ve Kernel : Debian Sarge 3.1 r0a kernel 2.6.8-2-386
PostgreSQL : postgresql-8.0, postgresql-client-8.0,
postgresql-common
MySQL : mysql-server-4.1, mysql-client-4.1,
mysql-common-4.1

Diğer Makina