Re: [Linux-programlama] PostgreSQL ve MySQL sorunları

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Wed 06 Jul 2005 - 20:18:37 EEST

Devrim GUNDUZ yazmış:

> Merhaba,

> postgres'in shell'i /bin/false olmasın? su - postgres dedikten sonra
>
> id
>
> ile gerçekten postgres'e geçip geçmediğinizi kontrol eder misiniz?

olmuş :) önce ali bey'in dediği /etc/passwd dosyasında postgres
kullanıcısının kabuğunu /bin/bash olarak değiştirdim, sonra
pg_hba.conf'ta postgres kullanıcısı için metodu bahsettiğiniz gibi
trust'a çevirdim. postgres kullanıcısı ile girebildim. sonra üzerinde
oynayarak ilk aşamada istediğim seviyeye geldim. artık istemcinin
bulunduğu makineden şifre doğrulamasıyla postgresql sunucuya
erişebiliyorum. mysql ile ilgili durum ise devam ediyor. mysql
veritabanındaki User tablosuna istemci makinemin ip'si olan 10.0.0.4
gibi bir kayıt ekledim(daha doğrusu olan başka bir kaydı güncelledim),
ama durum aynı, neyse bunu da artık çözmeye çalışacağım. ikinize de
teşekkür ederim yardımlarınız için.

iyi çalışmalar.