[linux-programlama] Re: Barkodlar Hakkinda

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Wed 01 Sep 2004 - 18:20:07 EEST

01-09-2004 Çarşamba günü saat 16:51 sularında, Umit Erinç dedi ki:
> Merhaba Ozcan Bey
Merhaba, adim yuksel, ozcan soyadim :)

> Barkodlarla ne yapmak istiyorsunuz. ? Aslinda sorunuza biraz acmanizi > rica edecektim.
muhasebeci(http://muhasebeci.sf.net) uygulamasina barkod destegi vermek
istiyorum. Sizina sagida anlattiklarinizin cogu sanirim yeni bir barkod
yaratmaya yonelik. Bu islemlerin cogunu kbarcode uygulamasi sanirim
hallediyor. Bana gerekli olan $ey okuyucunun etiket uzerindeki numarayi
almasi. Bu numarayi okuyunca Serdar hocamin dedigi gibi cursorun oldugu
yere rakami yollayip enter tusuna basiyorsa benim isimi fazlasiyla
halledecektir. Barkod yazdirmak ve barkod iceren etiket basmak icin
kbarcode deniyecegim ama bunun icin ozel printerlar var bildigim kadari
ile. Bu printerlar ile ilgili mesele ayri bir tartisma konusu (linux
altinda calisanini bulmak vs.). Diger bir konu da bu barkod okuyucular
linux altinda nasil calisiyor? Driver gerekli midir ? Barkod alirken
linux uyumlulugu aramak $art midir(Klavye gibi taniyacaksa sanirim
driver istemes). Birde standartlardan bahsettiniz, bu standartlar
okuyucunun turunu etkiler mi ? Atiyorum bazi barkod okuyucular 3 tane
barkod standardini desteklerken gelismis olanlar 8 - 10 tane standardi
mi destekliyor. Bana gerekli olan $ey sadece barkodun okunmasi, bazi
barkodlar kisa yada uzun, okuma icin bunlara ozel kodlar eklemek
gerekecek mi?. Serdar hocamin dediklerini goz onune alirsam 1 Adet
gtk_entry icerisine cursor konumlandiktan sonra barkod okutuldugu
takdirde numaradan sonra enter tu$una basilacaksa bu benim kafamdakiler
dahil olmak uzere sorunlarimi cozer. numara entry'ye gelip enter olayi
gerceklestikten sonra (gtk_entry->activate) xxx_activated() fonksiyonu
calisacak, entrydeki barkod numarasini alip db'den numaraya karsilik
gelen stok_kodu ve stok_adi alanlarini alip gtk_tree_view icerisine
yazip miktar hanesine focuslanmadan once barkod_entry'yi temizleyecek.
Eger cark bu anlattigim $ekilde doner mi, cark nereye kadar boyle doner.
Okuyucudan okuyucuya fark edebilir mi ?

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net