[linux-programlama] Re: Barkodlar Hakkinda

From: Umit Erinç (umite@migros.com.tr)
Date: Wed 01 Sep 2004 - 16:51:38 EEST

Merhaba Ozcan Bey=20

Barkodlarla ne yapmak istiyorsunuz. ? Aslinda sorunuza biraz acmanizi =
rica edecektim.=20

Mal barkodu, uretim takip parti vb . Cunku her barkod turu herseyi =
desteklemeyebiliyor. Ornegin EAN13 te alfabetik karekter kullanilamiyor =
CODE39 da alfabetik karekterler (yanilmiyorsam sadece buyuk harfe) izin =
veriliyor. Sonra bu barkodlarin checkdigit hesaplamalari farkli =
ozellikle barcode uretim asamasinda ihticaniz olabilir.=20

Barkodlarin yazim asamalari da oldukca farkli oncelikle bu is icin =
ozellestirilmis bir printer kullanmaniz en sagliklisi. Her barkod =
printer'in kendine ozel bir barkod dili var. Bununla etiket tanimini =
yapiyorsunuz ve printera gonderiyorsunuz. Text olarak. En temiz ve az =
bas agritan yontem bu :)))

Ben uygulamalarda etiketleri text editorde tasarlayip. Sonra bunlari bir =
db de text olarak tutuyor
Programda yazacagim anda etiketin icinde degisecek bilgileri degistirip =
text olarak printera gonderiyorum.

Bunun yaninda printara ozel seylerde olabiliyor, etiketleri printera =
yukleyip datayi ayrica gondermek gibi seyler. Ama bana kalirsa bunlar =
biraz utopik. Yoksa yaninizda PC varken cok anlamli degil. Barkod =
printerlarda grafik baskida (logo vb,)oldukca kolay.

Okuma konusuda ayri bir muamma. En guzeli ne yaziyorsa onun getirilmesi =
tabi ama okuyucu da ayarlar yapilarak okunan verinin chk digit =
hesaplamasinin yaptirilmasi, sonuna basina karekter ekleme (ENTER, F5 =
vb) veya bazi tur barkodlarin okunup okunmamasini saglamak olabilir. =
Ozellikle programin sadece bir tur barkodla calismasini =
isyteyebilirsiniz. (orn. Ben sadece kendi bastigm CODE128 barkodlari =
okuyacagim digerleri beni ilgilendirmez derseniz ise yarayabilir.)

Ama ne olursa olsun eger barkodu db de saklayacaksaniz lutfen karekter =
alanda saklayin ve mumkunse barkod turunu de birlikte tutun. Sonra bu =
alani kullanacak olan gariban programcilari uzemeyin.

=DDlk aklima gelenler bunlar.=20
=DDyi calismalar
Umit Erinc=20