[linux-programlama] Re: Barkodlar Hakkinda

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 01 Sep 2004 - 16:02:33 EEST

Selamlar..

Barkod cihazları (okuyucular) birazcik -programlanabilir- aletlerdir.
Buna istinaden:

1. Mevcut barkod okuyucularinin cogu, varsayilan durumda barkod uyumsuz
programlari da destekleyebilmek uzere standart "BARKODNO<cr>" kodu
uretirler.

2. Ama bu kanun degildir. Bazilari barkod verisini yollamadan once ozel
bir karakter yollarlar:

<Ctrl-B>BARKODNO<cr>

3. Cogu barkod bu durumun degistirilebilmesini kolaylastiran cesitli
seceneklere sahiptir. Kullanim kilavuzu ile birlikte bazi barkodlar
basili bir kagit gelir mesela..

4. Uygulama icinden ardi ardina gelen iki sayi girisinin arasindaki
sureye bakip bir tur timeout olusturmak suretiyle bilginin klavyeden
degil, barkoddan geldigi anlasilabilir. Tipik bir barkod insandan 10 kat
filan hizli yazar.. Bu, ornegin barkod her girildiginde, kursor nerede
olursa olsun fatura satiri eklenmesinde filan iyi olur. Hatta, mesela
daha menude iken, barkod okutulursa, fatura acilip girdi yapilmaya
baslanabilir vs.

Seri barkodlar icin yapilmasi gereken /dev/ttyS* dosyalarini acip okumak
olacaktir. USB icin, bu bir HID device olup keyboard emulasyonu ile
kullanilabilir..

Saygi ve sevgiler..