Re: [Linux-programlama] linuxisletme GPL olabilir

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 22 Nov 2004 - 19:03:59 EET

Merhaba,

On Mon, 2004-11-22 at 16:00 +0200, ali@linuxprogramlama.com wrote:
> bu noktada onemli olan uygulamaya yardim edebilecek kisiler cikmasi yok bu
> durumda sadece ben yazacaksam su andan bir farki olmayacaksa bir anlami
> yok. o zaman GPL yapmak istemem. zaten uygulama freeware bir uygulamadir.

Murat Eren'in yazdıklarına katılıyorum, ayrıca bir hatırlatma yapacağım.
GPL lisansı ile duyurulmuş bir uygulamanın kaynak kodu, eğer uygulamaya
(en az 3 satırlık, non-trivial bir patch ile) katkısı olan herkesin
yazılı izni varsa herhangi bir başka lisans altında
dağıtılması/geliştirilmesi/kodun kapatılması mümkün.

Bu karar, her daim verilebilir. Yahut, birçok diğer özgür yazılım
projesi gibi, uygulamanızı GPL yerine BSD lisansı altında
geliştirebilirsiniz. Bu sayede isteyen herkes kaynak kodu kapatıp
üzerine fazladan geliştirme yapabilir ve istediği herhangi bir lisans
altında dağıtabilir/satabilir (ancak sizin belirleyeceğiniz sınırlar
içerisinde, örneğin kendisine ait olduğunu iddia edemez gibi bir sınır
koymak mümkün).

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/