[linux-programlama] Re: Oturum Yonetimi Konusunda Tavsiyeler

From: Umut (uisik@forsnet.com.tr)
Date: Tue 25 May 2004 - 10:25:31 EEST

Slmlar
Cookie kullanmakmak isin kolayidir. Ve ben cookie tabanli oturum
yonetimi kullanman?z? tavisye ederim. Bence kullanmamak icin bir sebep yok.
Soylediginiz diger yol ise zaten cookie li metodun yaptigindan pek
farkli degil. Sadece kullanilan araclar farkli. Mesela php icin
konusursak kendi session fonksiyonlarini kullanirsaniz id cookie ile
sayfadan sayfaya aktirilir ve oturuma kaydedilen bilgiler bir dizin
altinda oturum id adinda acilmis text dosyalarinda tutulur. Eger
istemcide cookie calismiyorsa id adres satirindan gonderilir. Sizin
dediginiz ikinci yolda ise buun islemleri kendiniz yapacaksiniz. id yi
kendiniz olusturup oturuma kaydettiginiz bilgileri de veritbanainda
tutacaksiniz. Bence zaten yapilmisi varken bir daha ayni seyleri tekrar
yapmayin. Yani birinci yol diyorum ben. Eger php kullancaksaniz PEAR::
HTTP_Session sinifini tavsiye ederim.