[linux-programlama] Re: Oyun programlama

---------

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Sat 13 Mar 2004 - 17:39:08 EST

  • Next message: Serdar KÖYLÜ: "[linux-programlama] Re: Oyun programlama"

    SLmLar Serdar,

    SK> Genel olarak, Windows bir temel API ve onun uzerine bir de extended API
    SK> kullanir. Temel API, ornegin HAL ile saglanirken,
                                     ^^^^
    Emin misiniz? HAL(Hardware Abstraction Layer) biraz fazla aşağı seviyeli değil mi? Mesela benim bildiğim kadarıyla socket
    API'leri TDI(Transport Driver Interface) kullanılarak implimente edilmiş durumda???

    SK> DirectX bunun uzerine
    SK> bir ikinci ve daha ust duzey bir API yerlestirir. Burada temel API cogu
    SK> durumda Linux ile uyumludur (POSIX ve BSD olayi). Ama extended API ancak
    SK> WINE gibi bir emulatorle saglanabilir. Eger, o yazilim temel API'yi
    SK> kullanmissa bunu Linux'a tasimak daha kolay olacaktir. Ama tersine,
    SK> extended API cagrilari kullanilmissa bunu Linux'a cevirmeye
    SK> ugrasmaktansa bastan yazmak daha kolay olacaktir.

    -- 
    Bora Şahin
    borasahin.port5.com
    

  • Next message: Serdar KÖYLÜ: "[linux-programlama] Re: Oyun programlama"

    ---------

    Bu arsiv hypermail 2.1.6 tarafindan uretilmistir.