[linux-programlama] Re: Oyun programlama

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 15 Mar 2004 - 02:09:11 EST

    Selam..

    > SLmLar Serdar,

    > ^^^^
    > Emin misiniz? HAL(Hardware Abstraction Layer) biraz fazla aşağı seviyeli değil mi? Mesela benim bildiğim kadarıyla socket
    > API'leri TDI(Transport Driver Interface) kullanılarak implimente edilmiş durumda???

    Dogru, zaten bende socket API'den degil, Hardware erisiminden
    bahsetmistim. Dahasi, TDI'da aslen bir ust duzey API'dir. NDIS
    seviyesinden sonra protokol katmani yer alip temel socket
    fonksiyonlarini yerine getirir, burasi kernel space icine yakindir
    (Mikro kernel driverleri). Bunun uzerinde TDI yer alir. NT Network
    modelinde TDI gene dogrudan kullanilmaz, IFS (Installable File Systems)
    uzerinden erisilir ve tipik UNIX cihaz surucu sistemine benzetilir
    ortalik.

    Elbette bu kadar caprasik API'ler, layer'ler vs. olunca bunu ogrenmekte
    zorlasir zaptetmekte ki, Windows'un Linux'tan 100 kez zor olmasinin
    sebeb-i hikmeti budur.

    Netekim bikmisimdir bu TDI, VxD vs. kesmekesinden ve kendimi bir Windows
    Free zone'a koyaraktan kurtulmusumdur bu garabetlerden.. Darisi huzuru
    arayan her faninin basina derim..

    Saygi ve sevgiler..