[linux-programlama] Re: Oyun programlama

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 12 Mar 2004 - 03:33:36 EST

  • Next message: Qzg=FCr_=D6zaslan_=28Listeler=29?=: "[linux-programlama] php ile mac adresi"

    Selamlar..

    Burada onemli olan o kodlarin ne kadar Windows bagimli yazildigi.
    Ornegin Winsock icin tipik BSD socket API kullanilmissa, bunu cok
    kolayca Linux'ta kullanabilirsiniz. Soyleki Winsock bilinen Socket API
    destegi verdigi gibi birde async API sunar: WSAAsynSelect mesela. Bu
    durumda sizin bir hWnd tarif etmeniz, async eventleri de o window'a
    yoneltmeniz gerekir. Bu da Linux'ta mevcut olmayan CreateWindow gibi
    cagrilari bastan yazarak ugrasmaniz gerekir: Zor is!

    Ama eger WSA* fonksiyonlari yerine standart socket(), sendto() vs. gibi
    cagrilari kullanmissa bu motor, bunlari nerdeyse hic degistirmeden
    kullanabilirsiniz.

    Genel olarak, Windows bir temel API ve onun uzerine bir de extended API
    kullanir. Temel API, ornegin HAL ile saglanirken, DirectX bunun uzerine
    bir ikinci ve daha ust duzey bir API yerlestirir. Burada temel API cogu
    durumda Linux ile uyumludur (POSIX ve BSD olayi). Ama extended API ancak
    WINE gibi bir emulatorle saglanabilir. Eger, o yazilim temel API'yi
    kullanmissa bunu Linux'a tasimak daha kolay olacaktir. Ama tersine,
    extended API cagrilari kullanilmissa bunu Linux'a cevirmeye
    ugrasmaktansa bastan yazmak daha kolay olacaktir.

    Saygi ve sevgiler..

    > Ben oyun motoru yazmak istemiyorum. Zaten şu anda Win32'de hazır bir motor
    > üzerine bir oyun hazırlıyorum. (Yapay zeka yok, sadece multiplayer FPS) Ve
    > uzun zamandır da bu motor ile birşeyler yapıp duruyorum zevk için vs..
    > Kaynak kodu da elimde ve bu motor free bir motor, size sormak istediğim
    > Win32 için olan bu kodları Linux için nasıl değiştirebilirim?
    > Mesela network işleri için winsock kullanıyor windows ama Linux icin net.h
    > dı sanırım. Bu gibi değişiklikleri yapabilirmiyim diye sormuştum.
    > Cevaplarınız için sağolun.


  • Next message: Qzg=FCr_=D6zaslan_=28Listeler=29?=: "[linux-programlama] php ile mac adresi"

    ---------

    Bu arsiv hypermail 2.1.6 tarafindan uretilmistir.