[linux-programlama] Re: veritabani tasarimi (konu disi)

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 10 Mar 2004 - 04:40:25 EST

    Selamlar..

    Bence daha önemlisi o kodun yerin yazman gerekenleri bir sekilde o
    veritabanina yazmandir. Bence kodun icindeki bolumleri birbirinden ayir.
    Iyice atomik bilesenler haline getir. Daha sonra veritabanindaki
    fieldlere bakarak onlardan hangilerinin uygulanacagina dair karar ver.
    Ama hic bir zaman zaman "ELSE" kullanma. Yani, su varsa boyle olsun
    olarak bak. Yoksa (ELSE) hic birsey yapma. Eee, bu ne demek dersen,
    mesela rengi kirmizi ise uzerine papatya ciz degilse lale ciz gibi bir
    sey asla olmasin. Veritabanina mesela "Kirmizi_degil" gibi bir field
    ekle ve soyle bak olaya:

    if (renk==kirmizi) gulciz();
    if (renk==kirmizi_degil) laleciz();

    Bilmem anlatabildim mi ?