[linux-programlama] Re: DENEYİMLİPROGRAMCILAR ARIYORUZ (ViceBusiness.com)

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 06:48:50 EST

    Selamlar,

    Bahsettiginiz durum genel olarak sadece Bilg. Muh. icin gecerli degil.
    isletme yada iktisat mezunu kisiler de ayni durumda. is hayatim boyunca pek
    cok isletme mezunu insan ile karsilastim. En buyuk sorunlari is bulamamak,
    yada ogrenim sureleri boyunca kendilerini surekli ust duzey yonetici olarak
    hayal etmeleridir. 1998 yilinda 19 yasimdayken sirketin ihracat hesaplarina
    da ben bakiyordum. Bu islemler icin universite mezunu birini almaya karar
    verdiler. Gelen kisi ile ilk olarak metreyi alip ihrac edilecek mallarin
    yanina inmistik. Yapacagimiz sey o mallarin ebatlarini olcup nakliyeciye
    bilgi vermekti ve o an gelen arkadas cok karisik duygular icerisinde "ben 4
    yil boyunca, metre ile ihrac mali olcmek icin mi okudum?" diye soyleniyordu.
    Sonuc olarak basarili olamadi ve kisa sure sonra ayrildi. isveren okuldan
    anlamaz, onun icin en onemlisi isin aksamamasidir. isveren acisindan isi
    yapanin nitelikleri pek te onemli olmuyor. 5 yil hizmet verdiginiz isyeri
    size rahatlikla ekonomik kriz ve i$sizligin arkasina siginarak
    "Begenmiyorsan cek git, yetistirilimek uzere bile senin yari maasina bi
    ilanla 500 adam bulabilirim" diyebiliyorken, siradan bir programci gibi
    gorunen ilanlarinda aslinda supermen aramalari oldukca normaldir. Bizim
    isyerindeki bilgisayar muhendisi her aksam saat 21:00 e kadar isyerinde,
    sebebini soyliyeyim mi, patronlar internetten ciktiktan sonra interneti
    kapatmak icin :))) (Trajikomik bir durum)

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net