[linux-programlama] Re: yuzdeli rastgele sayi..

---------

From: a.kadir altan (e108193@metu.edu.tr)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 05:40:42 EST

  • Next message: Gurkan Aslan: "[linux-programlama] Re: gtk widgetlerinin destroy edilmesi"

    yine umutla ayni sonuca cikacak bir oneri verebilirim (farkli olarak array
    tanimlamiyorsun cok sayida), rastgele secimini 0-100 arasi yap... yine senin
    yuzdelerini umutla ayni secelim (tembellik :) ),
    > 0: %3
    > 1: %10
    > 2: %3
    > 3: %30
    > ...

    1 - 3 arasi gelirse 0
    3 - (3+10) arasi gelirse 1
    13 - (13+3) arasi gelirse 2 ... boyle gider... belki daha kolayina gelecektir yazmak
    icin...

    kolay gelsin

    ----- Original Message -----
    From: "Umut" <php@kakalak.org>
    To: <linux-programlama@www.linux.org.tr>
    Sent: Monday, March 08, 2004 22:09
    Subject: [linux-programlama] Re: yuzdeli rastgele sayi..

    > Aykut> merhaba..
    > Aykut> kucuk bir porgram yapmaya calisiyorum ama icinden cikamadigim bir soru var..
    > Aykut>
    > Aykut> bir grup sayi arasindan rastgele birini secerken, secilecek sayilarin cikma
    olasiliklarini
    > Aykut> yuzde uzerinden nasil belirliyeblilirim?
    > Aykut>
    > Aykut> mesela , 1den 10 kadar olan bir sayi grubundan 3 tane sayi sececegim.
    > Aykut> fakat her bir sayinin secilme olasiligi farkli olacak.
    > Aykut> mesela 9 unki %10, 3ün %75 gibi..
    > Aykut>
    > Aykut> bu islem rastgelelik kavramiyla pek uyusmuyor ama yapilmasi gereken bu..
    > Aykut> programlama dili onemli degil..merak ettigim nasilbir mantik kurulmasi
    gerektigi..
    >
    > Verdiginiz ornegi ele alalim:
    > Eger 10 [0..9] tane sayiniz var ve ihtimalleri ifade etmek icin % yeterli diyelim
    ki.
    >
    > 0: %3
    > 1: %10
    > 2: %3
    > 3: %30
    > ...
    >
    > olsun. O halde siz 100'luk bir dizi olusturun ve degerlerini:
    >
    > 3 tanesini 0 ile
    > secim[0]=0
    > secim[1]=0
    > secim[2]=0
    >
    > 10 tanesini 1 ile
    > secim[3]=1
    > secim[4]=1
    >
    > vs doldurun. Simdi random degiskeniniz ile 0..99 arasinda bir sayi secin, sectiginiz
    > sayiya karsilik gelen dizi elemani sizin istediginiz oranlarda gelmis olacaktir.
    >
    > Az sayida secenek ve %'li ifadeler icin bu yontem gecerli olabilir.
    >
    > Eger olasiliklari ifade etmek icin daha fazla basamaga ihtiyaciniz varsa
    > bir agirlik fonksiyonu bulmaniz daha yerinde olabilir. Bunun icin
    > yapmaniz gereken elinizdeki verilerin herhangi bir dagilima uyup
    > uymadigini bulmak olabilecegi gibi baska bir boyutta:
    >
    > elinizdeki 10 tane sayiyi X,
    > bunlarin olasiliklarini Y olarak alacak 10 tane nokta alrisiniz.
    > Sonra bu noktalardan gecen (yaklasik olarak tabii ki) fonksiyonu
    > bulmaya calisirsiniz. Bunun icin ihtiyaciniz analitik geometri.
    >
    > Eger sayi iliskileriniz sabit degilse, yani her defasinda bir fonksiyon
    > hesaplamaniz gerekirse en guzeli ilk yontem gibi geliyor. dinamik
    > olarak array'in icini doldurmak seri bir yontem olacaktir.
    >
    > saygilar.
    > Umut
    >
    > --
    > This message has been scanned for viruses and
    > dangerous content, and is believed to be clean.
    >


  • Next message: Gurkan Aslan: "[linux-programlama] Re: gtk widgetlerinin destroy edilmesi"

    ---------

    Bu arsiv hypermail 2.1.6 tarafindan uretilmistir.