[linux-programlama] Re: gtk widgetlerinin destroy edilmesi

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 05:43:44 EST

    On Tue, 2004-03-09 at 13:09, Yüksel ÖZCAN wrote:

    > Herkese selam,

    Selam

    > Gtk+ kutuphanesi hakkinda sormak istedigim birsey var. Diyelim ki bir tane gtk_window var. Bu window container olarak kullanildigi icin bunun uzerinde 20 - 25 tane de bilesen eklenebiliyor(gtk_button, gtk_entry, gtk_clist, gtk_label vs.vs.) Benim window ile isim bittiginde gtk_widget_destroy(window) diyerek pencereyi yok ediyorum. Pencere yok uzerindeki bilesenler de ekrandan pencere ile birlikte kayboluyor, fakat ayrica onlarin hepsini de tek tek destroy mu etmem gerekiyor. Kendileri de container ile birlikte kendi kendilerine destroy mu ediliyor? Yardimci olabilirseniz sevinirim.

    Object based uygulama gelistirmenin guzelliklerinden faydalaniyorsunuz
    :)
    Her nesne kendi cocuk nesnelerinin de yok edilmesinden sorumludur.
    Dolayisiyla bir window'u yok ettiginizde, onun cocuk nesneleri de onunla
    beraber yok olacaktir...

    Ancak genel bir yaklasim olarak programcilar bu hiyerarsiyi ellerinde
    tutmak istedikleri icin once buttonlari v.s. kendileri yok eder en son
    da ana window'u yok ederler... Bu biraz daha hakimiyet saglayacak bir
    yaklasimdir.

    Saygilar
    Gurkan ASLAN