[linux-programlama] Re: merhaba .. ilk mailim .

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 03:11:36 EST

    Selamlar,
    01-03-2004 Pazartesi günü saat 19:40 sularında, cambaz samet dedi ki:
    > imdi benim sorum C programlama dili ile ilgili
    > olucak..

    Aslında Serdar Hoca'ya sormuşsunuz ama ben yanıtlamaya çalışayım.
    Kendisi müsait olunca ondan da bir yanıt alabilirsiniz :).

    > u void() fonksiyonunu anlalcak ekilde hibiryerde
    > dinleyemedim.. hibirey geriye bilgi
    > dondurulmeyecek anlamna geliyormu.. eh tamamda nasl
    > yani void() geriye bilgi gondermiyecekse neden
    > kullanlsnki ?

    Yalnızca ekrana bir yazı yazan fonksiyon için, veya geriye döndürülecek
    değere hiçbir zaman ihtiyacınızın olmadığı herhangi bir fonksyonlar için
    tercih edebilirsiniz. Bazı fonksiyonlara tüm değerler referans olarak
    gönderilirler. Eğer hata kontrolü içinde daha önceden tanımladığınız bir
    yapıyı kullanıyorsanız fonksiyonunuzun geriye birşey döndürmesine gerek
    yoktur.

    Geri dönüş diye adlandırdığımız işlem aslen gerkli saklayıcılara
    tanımlanan değerlerin atanmasıdır. Örneğin;

    int fonk()
    {
      ... bazi islemler ...
      return 0;
    }

    fonksiyonu ile

    void fonk()
    {
       ... yukaridaki ile ayni islemler ...
    }

    fonksiyonu arasındaki tek fark birincisinde EAX saklayıcısına 0 değeri
    atanacaktır (movl $0, %eax).

    > dier bir soruda...
    >
    > main() programn baslad ve genellikle son bulduu
    > bir fonksiyondur? nasl yani ...... art

    Programınızın bir yerden başlatılması gerekiyor. Pratikte başlangıç
    fonksiyonu her zaman main olsa da, eğer ellerinizi kirletmek isterseniz
    ld'ye -e parametresi vererek başka bir başlangıç noktası
    belirleyebilirsiniz.

    > void(main) ne anlama geliyor o zaman program
    > baslamyacak anlamna gelmezmi..

    void ayrılmış bir kelime olduğu için void isimli bir fonksiyon
    tanımlayamazdınız, dolayısı ile yukarıdaki tanım hatalı.

    > ya da main(void) <bu ile >void(main) arasndaki fark
    > nedir...

    main(void), main fonksiyonu parametre almıyor demek.
    void(main), yukarıda bahsettiğim gibi geçersiz.

    > ah su void() fonksiyonu.....

    void() diye bir fonksiyon yoktur, yalnızca ayrılmış kelimelerden biri.
    Kısaca derleyiciniz ile sizin aranızda kullandığınız bir dil...

    iyi çalışmalar,

    --
    Baris Metin
    http://www.metin.org