[linux-programlama] Re: Flash Disk Hakkında

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 01 Mar 2004 - 06:31:53 EST

    Selamlar..

    > Merhabalar Arkadaşlar. İlk önce doğru gruba mail yazıyomdur. Yanlışsa
    > şimdiden özür dilerim. Benim sorunum
    > Usb interruptunu nasıl algılayabilirim,

    USB sistemi Interrupt uretmez. Bir tur single master-multiple client
    metodu kullanir. Cihazlar her zaman polling ile calisir.

    USB interruptu olarak gordugunuz sey, USB Host Controller'in urettigi
    DMA isi sona erdi vs. gibi interruptlardir.

    > sonra algıladıktan sonra memory
    > flash disk id numaralarısını nasıl okurum,

    cat /proc/bus/usb....

    veya lsusb gibi komutlar isinizi gorecektir.

    > id nuramara sorgulamasından
    > sonra gerektiğinde bu flash disk in driverını nasıl disable edebilirim.

    rmmod usb-storage

    yeterli olur saniyorum. Daha dogrusu generic bir yaklasimla modulu
    kaldirmak size yeterli olabilir.

    Fakat, bu isi user space bir uygulama uzerinden mi kullanmak istediginiz
    veya bunu bir kernel driveri olarak filan mi yapmak istediginiz
    konusunda kafam karisiyor. User space icin size vermemiz gereken
    cevaplarla, kernel icin vermemiz gereken cevaplar tamamen ayri seyler.

    Saygi ve sevgiler..