[linux-programlama] Re: mysql'de kilitli tablolar??

From: AK (a.kayaalp@denker.com.tr)
Date: Wed 02 Jun 2004 - 11:00:37 EEST

AK> mysql'de kilitlenmis tablolarin hangileri oldugunu nasil buluruz.
AK> yada bir tablonun kilitli olup olmadigini?
AK> bu kontrolu yapip tum tablolar kilitsiz ise yedek islemi baslatmak
AK> istiyorum da
AK> ilgileriniz icin cok tesekkur ediyorum.
Doruk>Once bir FLUSH TABLES yaparsaniz, aktif tum bilgilerin diske
yazildigini
Doruk>garanti etmis olursunuz. Ardindan ilgili (yedek alinacak) tum
tablolara
Doruk>LOCK TABLES ile birer okuma kilidini kendiniz koyarsaniz yedekleme
islemi
Doruk>sirasinda oradan okuma sorgusu yapmaya olanak tanimis, ama tam
yedekleme
Doruk>sirasinda da veri yazilmasini engellemis olursunuz.
Doruk>http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Backup.html
Doruk>Yedeklemek istediginiz tablolar (My)ISAM tablolari ise, bunlari yapan
hazir
Doruk>bir perl script'i zaten MySQL kurulumu ile beraber geliyor, onu
Doruk>kullanabilirsiniz.
Doruk>http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysqlhotcopy.html

bende mysqlhotcopy'yi kullanmak istiyorum zaten ancak mysql datasina ulasan
ve tablolara read/write kilit koyan bir uygulama var. write kilit varken
mysqlhotcopy kilit kalkana kadar isleme baslamiyor. geriye mesajda
göndermiyor. bu durumda kullanicida backup uygulamam kilitlenmis gibi bir
izlenim olusuyor. kilitli tablolari bulup, kullaniciya bilgi verip backup
islemini daha sonra deneyin gibi bir mesaj vermek istiyorum....