[linux-programlama] Re: mysql'de kilitli tablolar??

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 02 Jun 2004 - 10:39:50 EEST

Merhaba,

Wed, 2 Jun 2004 09:59:04 +0300 tarihinde "AK" <a.kayaalp@denker.com.tr>
soyle yazdi:

AK> mysql'de kilitlenmis tablolarin hangileri oldugunu nasil buluruz.
AK> yada bir tablonun kilitli olup olmadigini?
AK> bu kontrolu yapip tum tablolar kilitsiz ise yedek islemi baslatmak
AK> istiyorum da
AK> ilgileriniz icin cok tesekkur ediyorum.
Once bir FLUSH TABLES yaparsaniz, aktif tum bilgilerin diske yazildigini
garanti etmis olursunuz. Ardindan ilgili (yedek alinacak) tum tablolara
LOCK TABLES ile birer okuma kilidini kendiniz koyarsaniz yedekleme islemi
sirasinda oradan okuma sorgusu yapmaya olanak tanimis, ama tam yedekleme
sirasinda da veri yazilmasini engellemis olursunuz.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Backup.html

Yedeklemek istediginiz tablolar (My)ISAM tablolari ise, bunlari yapan hazir
bir perl script'i zaten MySQL kurulumu ile beraber geliyor, onu
kullanabilirsiniz.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysqlhotcopy.html

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811