[linux-programlama] Re: mysql'de kilitli tablolar??

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 10:51:23 EEST

Selamlar..

> izlenim olusuyor. kilitli tablolari bulup, kullaniciya bilgi verip backup
> islemini daha sonra deneyin gibi bir mesaj vermek istiyorum....

Kullanici orada denemez tekrar. Burada yapilmasi gereken, o yedeklemeyi
bir sekilde ilk uygun zamanda gerceklestirmektir. Kullanici uygun zamani
belirlesin diye dusunuyorsunuz. Zaten "yedekle" demis olmakla, uygun
zamanda oldugunu soylemis vatandas. Bundan sonrasi size kaliyor.

Iyi bir dizayn, kendi bulabilecegi seyleri kullaniciya sormaz. Dahasi
kullaniciya "uygun bir zaman, daha sonra" dediginizde o bunu "kayitlarin
kullanimda olmadigi zaman" olarak degil, kendi vaktinin, halinin uygun
oldugu zaman olarak algilar. Sizin oraya upuzun bir aciklama yazmaniz,
bu gercegi degistirmez.

Yapmaniz gereken, "Yedekleme islemi baslatildi. Islem sona erdiginde
bilgi almak istermisiniz?" gibi daha makul bir yontem sunmaktir.
Kullanici bunu daha iyi algilar. Belki, daha baska sebeplerle, ne
bileyim tape bostur, tape alani dolmustur vs., yedekleme yapilamiyorsa,
uygun dille "CD Surucu'ye bos bir CD takin" mesaji gibi bir sey
dusunulebilir. Ama devam etmek icin bir tusa basin demeyin, cunku CD'nin
takildigini kendiniz daha kolay anlayabilirsiniz.

Benzer sekilde dusunun. Bilgisayarlar insanlar icin var. Insanlar
bilgisayar icin degil.

Saygi ve sevgiler..