[linux-programlama] Re: mobil java uygulamalari

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Thu 10 Jun 2004 - 21:29:13 EEST


mobil Java uygulamalarina ait olan jar dosyalarini java destekleyen tum=20
telefonlarda calistirabiliyormuyuz, yoksa sadece symbian OS yuklu=20
telefonlarda mi calistirabiliyoruz.=20

Yuksel OZCAN

Per=FEembe 10 Haziran 2004 21:11 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:
> Java'da boyle bir durum tabiki yok. Morphun denen seyde bunun olmasi
> ilginc. Java'da bence SunOneME kullan=FDn. Kullan=FD=FEl=FD bir IDE. Onun=
 i=E7inde
> JAR dosyas=FD yapma olay=FD var. Ondan sonra ister bir wap sitesi kurun
> download edin, ister bluetooth, ister kizilotesi isterseniz de telefonunu=
za
> email ile gonderip uygulamanizi kullanin.
>
> OKAN
>
> ----- Original Message -----
> From: "Y=FCksel =D6ZCAN" <yuksel@linux-sevenler.org>
> To: <linux-programlama@liste.linux.org.tr>
> Sent: Thursday, June 10, 2004 9:09 PM
> Subject: [linux-programlama] Re: mobil java uygulamalari
>
> > Tekrar selamlar,
> >
> > Uzulerek soyluyorum ki mophun hevesim kursagimda kaldi :))
> > c++ ile yazilan mophun uygulamasini telefona yuklemeden once programi
>
> once=3D
>
> > =3D20
> > mophun.com'a gondermek gerekiyomus, onlar onay verdikten sonra da
>
> onlarin=3D20
>
> > sitesinden programi yukleyebiliyomu$uz, benim anladigim kendi
>
> yazdigimiz=3D20
>
> > uygulamayi emulator harici telefonda gormek kolay degil, bu yuzden
>
> mophun'u=3D
>
> > =3D20
> > tercih etmemekte fayda var sanirim. Diger taraftan verdiginiz Nokia
>
> 3650=3D20
>
> > ornegi cok ho$, mophunun cali$ma $ekli(program onayi) javada da var mi ?
> > yazdigim uygulamayi istedigim zaman cebe yukleyip kaldirabilirmiyim, bu=
na
>
> d=3D
>
> > a=3D20
> > cevap verebilirseniz sevinirim. Mophun bu konuda oldukca kisitlayici=3D=
20
> > davranmi$, hic ho$ bir durum degil, umarim javada da boyle bir durum
>
> yoktu=3D
>
> > r=3D20
> >
> > Yuksel OZCAN
> > http://muhasebeci.sf.net
> >
> > Per=3DFEembe 10 Haziran 2004 10:53 tarihinde =3DFEunlar=3DFD
>
> yazm=3DFD=3DFEt=3DFDn=3DFDz:
> > > Cep telefonlar=3DFD i=3DE7inde Symbian bar=3DFDnd=3DFDranlar ve
>
> bar=3DFDnd=3DFDrmayan=3D
>
> > lar diye ikiye
> >
> > > ayr=3DFDlabilir temel olarak. Symbian i=3DE7in C/C++ ile kod
>
> geli=3DFEtirebilec=3D
>
> > e=3DF0iniz
> >
> > > sdk lar mevcut. Ben Nokia n=3DFDn sdk s=3DFDn=3DFD kulland=3DFDm. Fak=
at ilk
>
> yapt=3D
>
> > =3DFD=3DF0=3DFDm
> >
> > > projeleri =3DFEimdi midp 1.0 standard=3DFDna g=3DF6re midlet olarak y=
eniden
> > > d=3DFCzenliyorum nedenleri ise =3DFEu =3DFEekilde s=3DFDralanabilir;
> > >
> > > Negatif etkenler;
> > >
> > > 1. C/C++ ile hangi cihaz i=3DE7in kod yazarsan=3DFDz sadece o cihazda
> > > =3DE7al=3D
> >
> > =3DFD=3DFE=3DFDyor.
> >
> > > 2. Kodlama embedded bir cihaz i=3DE7in yap=3DFDld=3DFD=3DF0=3DFDndan =
kendine has
>
> bi=3D
>
> > r bellek
> >
> > > y=3DF6netimi, io y=3DF6netimi var ve karma=3DFE=3DFDk. =3DC7ok k=3DFC=
=3DE7=3DFCk
>
> i=3DFEleml=3D
>
> > er i=3DE7in =3DE7ok fazla
> >
> > > kod yazmak gerekiyor.
> > > 3. Midlet ile haz=3DFDrlanan grafik aray=3DFCz az bile=3DFEen i=3DE7e=
riyor.
>
> (Kendi
>
> > > bile=3DFEenlerinizi yazarak bunu extend etmek m=3DFCmk=3DFCn tabi)
> > >
> > > Pozitif etkenler;
> > >
> > > 1. Midp 1.0 standard=3DFDn=3DFD =3DE7ok ilkel telefonlar bile destekl=
iyor
>
> (i=3DE7=3D
>
> > inde java
> >
> > > var diyorsa klavuz, bu midp 1.0 =3DFD kastediyor). Yeni =3DE7=3DFDkan=
 midp
> > > 2.0
>
> =3D
>
> > =3DFEu anda
> >
> > > Nokia 3650 ile bile desteklenmiyor. Bu nedenle ben midp 1.0 tercih
>
> ettim.
>
> > > Dikkat edilecek hususlar;
> > >
> > > 1. Midp1.0 cihazda midp2.0 api dan bir s=3DFDn=3DFDf kullan=3DFDrsan=
=3DFDz hata
>
> b=3D
>
> > ile
> >
> > > vermeden uygulama kapan=3DFDyor. Bu s=3DFDn=3DFDf yada fonksiyonu ken=
diniz
>
> aray=3D
>
> > =3DFDp
> >
> > > bulman=3DFDz gerekecek. O nedenle kullanaca=3DF0=3DFDn=3DFDz API =3DF=
D iyice
>
> incele=3D
>
> > yin.
> >
> > > 2. De=3DF0i=3DFEik telefon =3DFCreticileri kendi telefonlar=3DFDn=3DF=
Dn
> > > donan=3DFDm=3D
> >
> > =3DFDna =3DF6zel ilave
> >
> > > s=3DFDn=3DFDflar da veriyorlar. (Kamera, fullscreen api vs). Bunlar=
=3DFD
>
> kullan=3D
>
> > maktan
> >
> > > da ka=3DE7=3DFDnmak gerekiyor.
> > >
> > > Benim kar=3DFE=3DFDla=3DFEt=3DFD=3DF0=3DFDm durum ve uygulad=3DFD=3DF=
0=3DFDm =3DE7=3DF6z=3DFCm
>
> bu=3D
>
> > =3DFEekilde.
> >
> > > Not: Ne yaz=3DFDyorsun diyen olabilir, Progress 4GL i=3DE7in bir sist=
em
> > > administration konsolu yaz=3DFDyorum. Development i=3DE7in
> > > kulland=3DFD=3DF0=3DFDm
>
> =3D
>
> > test
> >
> > > platformu Nokia 3650.
> > >
> > > Kolay gelsin..


---------

Bu arsiv hypermail 2.1.7 tarafindan uretilmistir.