[linux-programlama] Re: mobil java uygulamalari

---------

From: OKAN ARI (okanari@aridersanesi.com)
Date: Thu 10 Jun 2004 - 21:11:00 EEST


Java'da boyle bir durum tabiki yok. Morphun denen seyde bunun olmasi ilginc.
Java'da bence SunOneME kullanın. Kullanışlı bir IDE. Onun içinde JAR dosyası
yapma olayı var. Ondan sonra ister bir wap sitesi kurun download edin, ister
bluetooth, ister kizilotesi isterseniz de telefonunuza email ile gonderip
uygulamanizi kullanin.

OKAN

----- Original Message -----
From: "Yüksel ÖZCAN" <yuksel@linux-sevenler.org>
To: <linux-programlama@liste.linux.org.tr>
Sent: Thursday, June 10, 2004 9:09 PM
Subject: [linux-programlama] Re: mobil java uygulamalari

> Tekrar selamlar,
>
> Uzulerek soyluyorum ki mophun hevesim kursagimda kaldi :))
> c++ ile yazilan mophun uygulamasini telefona yuklemeden once programi
once=
> =20
> mophun.com'a gondermek gerekiyomus, onlar onay verdikten sonra da
onlarin=20
> sitesinden programi yukleyebiliyomu$uz, benim anladigim kendi
yazdigimiz=20
> uygulamayi emulator harici telefonda gormek kolay degil, bu yuzden
mophun'u=
> =20
> tercih etmemekte fayda var sanirim. Diger taraftan verdiginiz Nokia
3650=20
> ornegi cok ho$, mophunun cali$ma $ekli(program onayi) javada da var mi ?
> yazdigim uygulamayi istedigim zaman cebe yukleyip kaldirabilirmiyim, buna
d=
> a=20
> cevap verebilirseniz sevinirim. Mophun bu konuda oldukca kisitlayici=20
> davranmi$, hic ho$ bir durum degil, umarim javada da boyle bir durum
yoktu=
> r=20
>
> Yuksel OZCAN
> http://muhasebeci.sf.net
>
> Per=FEembe 10 Haziran 2004 10:53 tarihinde =FEunlar=FD
yazm=FD=FEt=FDn=FDz:
> > Cep telefonlar=FD i=E7inde Symbian bar=FDnd=FDranlar ve
bar=FDnd=FDrmayan=
> lar diye ikiye
> > ayr=FDlabilir temel olarak. Symbian i=E7in C/C++ ile kod
geli=FEtirebilec=
> e=F0iniz
> > sdk lar mevcut. Ben Nokia n=FDn sdk s=FDn=FD kulland=FDm. Fakat ilk
yapt=
> =FD=F0=FDm
> > projeleri =FEimdi midp 1.0 standard=FDna g=F6re midlet olarak yeniden
> > d=FCzenliyorum nedenleri ise =FEu =FEekilde s=FDralanabilir;
> >
> > Negatif etkenler;
> >
> > 1. C/C++ ile hangi cihaz i=E7in kod yazarsan=FDz sadece o cihazda =E7al=
> =FD=FE=FDyor.
> > 2. Kodlama embedded bir cihaz i=E7in yap=FDld=FD=F0=FDndan kendine has
bi=
> r bellek
> > y=F6netimi, io y=F6netimi var ve karma=FE=FDk. =C7ok k=FC=E7=FCk
i=FEleml=
> er i=E7in =E7ok fazla
> > kod yazmak gerekiyor.
> > 3. Midlet ile haz=FDrlanan grafik aray=FCz az bile=FEen i=E7eriyor.
(Kendi
> > bile=FEenlerinizi yazarak bunu extend etmek m=FCmk=FCn tabi)
> >
> > Pozitif etkenler;
> >
> > 1. Midp 1.0 standard=FDn=FD =E7ok ilkel telefonlar bile destekliyor
(i=E7=
> inde java
> > var diyorsa klavuz, bu midp 1.0 =FD kastediyor). Yeni =E7=FDkan midp 2.0
=
> =FEu anda
> > Nokia 3650 ile bile desteklenmiyor. Bu nedenle ben midp 1.0 tercih
ettim.
> >
> > Dikkat edilecek hususlar;
> >
> > 1. Midp1.0 cihazda midp2.0 api dan bir s=FDn=FDf kullan=FDrsan=FDz hata
b=
> ile
> > vermeden uygulama kapan=FDyor. Bu s=FDn=FDf yada fonksiyonu kendiniz
aray=
> =FDp
> > bulman=FDz gerekecek. O nedenle kullanaca=F0=FDn=FDz API =FD iyice
incele=
> yin.
> > 2. De=F0i=FEik telefon =FCreticileri kendi telefonlar=FDn=FDn donan=FDm=
> =FDna =F6zel ilave
> > s=FDn=FDflar da veriyorlar. (Kamera, fullscreen api vs). Bunlar=FD
kullan=
> maktan
> > da ka=E7=FDnmak gerekiyor.
> >
> > Benim kar=FE=FDla=FEt=FD=F0=FDm durum ve uygulad=FD=F0=FDm =E7=F6z=FCm
bu=
> =FEekilde.
> >
> > Not: Ne yaz=FDyorsun diyen olabilir, Progress 4GL i=E7in bir sistem
> > administration konsolu yaz=FDyorum. Development i=E7in kulland=FD=F0=FDm
=
> test
> > platformu Nokia 3650.
> >
> > Kolay gelsin..
>
>


---------

Bu arsiv hypermail 2.1.7 tarafindan uretilmistir.