[linux-programlama] Re: Programlama ortamı seçmek

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Sat 10 Jul 2004 - 00:01:02 EEST

Selamlar,

Bende serdar hocama katiliyorum ve israrla c ile baslayip c ile bitirmek=20
gerekir diyorum. grafik kutuphanesine gelince, eger platform bagimsiz bir=20
uygulama gelistirmek istiyorsaniz salt gtk+ grafik kutuphanesini kullanan=20
programlar yazin. Tabi karsiniza gtk+'in bazi eksiklikleri cikacaktir.=20
Ornegin gtk'nin tarih bileseni yok, buna cozum olarak gnome'un tarih=20
bilesenini kullanirsaniz kodlariniz tasinabilir olmayacaktir. Biz de bir=20
suredir muhasebeci icin kullandigimiz gnome'yi kaldirmak icin ugrasiyoruz.=
=20
Yanlis anlamayin, windowsa port etmek icin degil,sadece gnome masaustunun=20
kurulmadigi bilgisayarlarda da calismasini saglamak icin, gnome ekibi ari=20
gibi calisiyor ama salt gtk+ ile yapilabilecek isler icin koca bir gnome=20
kutuphanesine bagimli olmak pek ho$ bir durum olmayabiliyor. Ornegin suse=20
kullanicilarinda muhasebeci'yi gnomeyi kurmadan kuramiyoruz. QT'ye gelince =
qt=20
icin c++ gerekecektir. Zira qt'nin pek cok i$ icin kendi kutuphane=20
fonksiyonlari vardir. Boyle genis bir kutuphaneyi ogrenmek istiyorsaniz o d=
a=20
sizin tercihiniz. QT kodlarinin tasinabilirligine geline, linuxta sorunsuz=
=20
kullanabilirsiniz fakat windows icin "lisans" ba$iniza dert olabilir. Baska=
=20
alternatifler tabiki var, ornegin wxwindows; wxvindows linuxta linux(gtk+),=
=20
windowsta ise windows(win api) arayuzunu sunar. Tasinabilir kod=20
uretebilirsiniz ama her iki platformda da programiniz biraz daha yavas=20
calisacaktir. Javaya antipati duydugumdan ona hic deginmeyecegim.=20
Arastirisaniz karsiniza baska grafik kutuphaneleri de cikacaktir. Ama benim=
=20
size $iddetle onerecegim c/gtk+ ikilisidir. Ha birde mono ile c# var :))

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

Cuma 09 Temmuz 2004 15:08 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz:
> ortam dan kast=FDm yaz=FDl=FDm geli=FEtirme ortam=FD,
> yani hangi dil, gtk+/qt? gibi
>
> OKAN

D tabi ki tercih