[linux-programlama] Re: LMI

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 13:35:26 EEST

Merhaba,
On Wed, 2004-07-07 at 01:42 +0300, Ali AYEN wrote:
> Windows daki WMI teknolojisinin paralelinde bir proje Linux altnda
> yrtlmekte midir?

Öncelikle, WMI bir teknoloji değildir.

WMI (Windows Management Instrumentation) altyapısı, son kullanıcı
gözüyle, Microsoft Management Console denen `shell'in sistemde yüklü
bileşenlerin listesini etraftan toplayarak sol taraftaki tree içerisinde
göstermesi ve bunlardan biri seçildiğinde ilgili yönetim arayüzünün sağ
taraftaki `pane' içerisinde görüntülenmesi olayından ibaret bir
oyuncaktır, dersek çok da yanlış olmaz.

Bu gözle bakacak olursak, en basitinden ve en kötü örnek olarak, Webmin
tam olarak bunu yapabiliyor, yanılıyor muyum? :) Sisteme kurduğunuz her
Webmin bileşeni, kendisini Webmin içerisinde uygun section içerisine
ekliyor, bu sayede istersek onu kullanabiliyoruz. Gayet tabii, perdenin
arkasında tam bir çöplük var, ama kimin umurunda? Sonuçta çalışıyor :)
[Bu benim fikrim değil, ben aksini düşünüyorum.]

WMI gibi bir yapıya gerçekten ihtiyaç var. Aslında ÇOMAR projesinin
(buralarda bi yerde bir düğme olacaktı) grafik arayüzü yazılmaya
başlandığında belki kullanıcı olarak sizi tatmin edebilir, ancak
geliştiricileri tatmin edebilmesi için ÇOMAR architecture içerisinde
biraz daha oynamak gerekecek sanırım.

Buna karşın, WMI gibi bir yapı, daha önce Uludağ listesinde de
belirttiğim gibi, günümüzde oluşmaya başlayan "guru-düzeyinde detaylı
bilgiye sahip Linux kullanıcıları kültürününü" yavaş yavaş öldürebilir.
"Eline tornavida alanın bilgisayarcı olduğu günümüzde eline RedHat CD'si
alan Linux profesörü geçinebilir ve bu sayede birçok insanı
yanıltabilir" demişim, 2001'de, LKD listelerinden birinde. Aynı endişeyi
yineliyorum, ama yapılmasın/yapmayalım da demiyorum.

Innovation iyidir.

(Yarı-ingilizce yazdım, rahatsız olanlardan özür dilerim, tamamıyla
üşengeçliğimdendir)

Saygılar,

--
Enver ALTIN <ealtin@parkyeri.com>
Parkyeri

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part