[linux-programlama] Re: LMI

From: Ali AYEN (a2@aliayen.com)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 14:18:42 EEST

Merhaba Enver,

Kaygilarini anliyorum ve kimsen katiliyorum.

Ancak WMI konusunda soylediklerini biraz irdelemek gerekiyor. "Son =
kullanici
gozuyle" dedigini goruyorum, bunu gormezden gelerek WMI in sadece MMC =
nin
tabanini olusturan basit bir sey oldugunu soylemeyi yanlis buluyorum.

Cunku WMI, daha semirmis bir teknoloji W2k3 ile birlikte sistem =
uzerindeki
her turlu degisikligi, COM+ destekleyen her ortamdan yapabiliyorsunuz.

Ornegin DNS MMC, DNS WMI Provider dan once de vardi.

WMI dan kastim, sistem uzerindeki ayarlari nesne yonelimli bir nesne
tabanina yazmak, ve buradan geri okumak. Bunu da hem PHP, hem Java, hem
Kylix hem C hem de shell-scriptlerin icerisinden cagirabilmek.

Shell uzerinden calismaya alisik olan programcilarin biraz zoruna gitse =
de,
Apache, Bind, Djb, Sendmail, QMail, i=FEletim sistemi kaynaklar=FD, =
donan=FDm
kaynaklar=FD hepsi i=E7in birer provider geli=FEtirilebilece=F0ini =
umuyorum.

Burada takildigim nokta su, arka planda calisan, nesne tabanlar=FDn=FD =
tutan,
bunun yaninda sorgulari ayiklayan sistem ile programlama arayuzunu nasil
konusturabilirim?

Proje teoride bile olsa, hatta benim bunu yazacak kadar Linux birikimim
olmasa da yararli bir proje olacagini dusunuyorum.

Bu konuda sizlerin yardimina ihtiyacim var.

Iyi calismalar.

Ali