[linux-programlama] Re: Linux uzerinde assembly programming ve sistem programciligi

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 10:57:09 EEST

Selamlar..

Linux uzerinde assembly tercih edilmez. C genel olarak her seye
yeterlidir, bilhassa driver yazmaya.

Linux kodlari platform bagimsiz olmaya ozen gosterirler. Bu yuzdende,
gerekli olabilecek hemen her tur yonerge arch dizininde onceden
hazirlanmis olarak bulunur. Dahasi, cogu zaman C ile yazacaginiz
uygulama Assembly ile yazacaginizdan daha hizli bile olabilir.

Genede, bilinen gcc paketi as ile birlikte gelmektedir. Hatta,
bilmiyorum hala oyle mi, cc (C Compiler) bir assembler kodu uretir, as
bunu binary .o yapardi.

Fakat, as syntax'i bilinen intel syntax'i ile uyumsuz. Dahasi bazi
op-code'lar vs. tanimsiz bile olabiliyor. Genede alismak zor degil. Hos,
ben hala alisamadim, o ayri.

GCC ile ilgili dokumanlar size yol gosterecektir. Bu arada, GCC, GNU C
Compiler degil, GNU Compiler collection anlamindadir, kafanizi
karistirmasin.

Saygi ve sevgiler..