[linux-programlama] Re: Yazdirma

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 04:00:58 EST

    On Tue, 2004-01-06 at 09:45, Yüksel ÖZCAN wrote:
    > Herkese gunaydin.
    Günaydın,

    > Benim yazdirmak ile ilgili bir sorum olacak. Programimda yazdirma
    > isini once bir txt dosyasina yapiyorum. Sonra da yazdir dugmesine
    > basinca asagidaki satirin bulundugu fonksiyon calisiyor.
    > system("lpr muhasebeci.rapor");

    Aslında en mantıklı olanı yapıyorsunuz, ama lpr stdin kullanarak da
    bilgi alabilir. popen (3) 'e bir bakin, gecici dosya kullanmaniza bu
    sayede gerek kalmayacaktir.

    > Neden direkt yazici portunu kullanmiyorsun diyenlere cevap; yazici
    > canon i250 . Linux icin direkt driveri yok. Turboprint.de'nin Ucretli
    > bir driveri var. Bu ucretli driverin free versiyonu da var ama o da
    > her sayfaya amblem basiyor(benim kullandigim). Sanirim driverin
    > kisitli olmasi sebebiyle yazici portuna direkt ulasamiyorum.

    Yazici portuna dogrudan baglanip veri gondermek, basvurulacak en son yol
    olmali. Cok kullanicili bir Unix turevi kullandiginizi unutmayin;
    terminal sunucu olarak yapilandirilmis sistemde ayni anda iki kullanici
    programinizdan yazici ciktisi isteyecek olursa yazicidan ne cikacagini
    tahmin bile edemezsiniz :) Daha dogru mekanizmalar gereklidir: LPR,
    LPRnG ve CUPS bunlari saglar.

    lpr tarafindan stdin yoluyla veya bir dosyadan alinan yazici ciktisi
    icerigi, /var/spool altinda biryerlerde kuyruga konur; calisan lpd veya
    cupsd tarafindan vakti geldiginde yaziciya gonderilir.

    Unix sistemlerde yaziciya gonderilecek duz metinden daha karmasik
    icerik; genellikle postscript formatinda hazirlanarak lpr'a gonderilir;
    yazici altsistemi (ornegin CUPS) bunu alip, ilgili printer filtrelerini
    kullanarak yazici donaniminin anladigi dile tercume eder yada yazici
    Postscript'den anliyorsa dogrudan yaziciya iletir.

    Aslinda en kolay yol, iceriginizi HTML/CSS kullanarak olusturup uygun
    bir browser kullanarak goruntuleyin. Kullanici oradan isterse print
    edebilir. Bu tarz isleri baska programlara yikabilirsiniz.

    Tabii bu, _en_ kolay yol.

    > Birde bu gnome-print nasil kullanilir. Bu konuda bilgisi olanlar
    > paylasirsa sevinirim. Yazicinin turkce karakterleri bozuk basmasini
    > bir an once duzeltmem gerekiyor.

    Bravo, tam ben de sizi libgnomeprint/libgnomeprintui kullanmaya
    yöneltecektim ki, kendiniz doğru yolu bulmuşsunuz:

    http://www.gnome.org/projects/gnome-print/index.php3?section=documentation

    Döküman hayli eskimiş durumda, ama genel bir fikir verecektir. Aslında
    bir ara güncellenmesi ve developer.gnome.org arasında biryerlerde buna
    da yer verilmesi gerek.

    Güncel GNOME 2.4 uygulamalarının çoğu yazdırma işleri için libgnomeprint
    kullanıyor, libgnomeprint2'nin tam olarak nasıl kullanıldığının örneği
    için, mesela, gedit'in veya anjuta'nın kaynak koduna bakabilirsiniz.

    export CVSROOT=:pserver:anonymous@anoncvs.gnome.org:/cvs/gnome
    cvs -z4 co gedit

    veya

    cvs -z4 co anjuta

    İyi çalışmalar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part