[linux-programlama] Yazdirma

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 02:45:34 EST

    Herkese gunaydin.
    Benim yazdirmak ile ilgili bir sorum olacak. Programimda yazdirma isini once bir txt dosyasina yapiyorum. Sonra da yazdir dugmesine basinca asagidaki satirin bulundugu fonksiyon calisiyor.
    system("lpr muhasebeci.rapor");
    Neden direkt yazici portunu kullanmiyorsun diyenlere cevap; yazici canon i250 . Linux icin direkt driveri yok. Turboprint.de'nin Ucretli bir driveri var. Bu ucretli driverin free versiyonu da var ama o da her sayfaya amblem basiyor(benim kullandigim). Sanirim driverin kisitli olmasi sebebiyle yazici portuna direkt ulasamiyorum. browserdan localhost:631 den cups yonetim panelinden bakinca yazici yolu usb:/dev/usb/lp0 olarak gorunuyor. Fakat bu yolu kullanarak direkt yazici portuna ulasamiyorum. yaziciya ulasmamin tek yolu simdilik system("lpr xxxxx") komutu. Esas sorun da orada. rapor dosyasinda turkce karakterler var ve system() ile yaziciya rapor yollayinca bu turkce karakterler utf8 problemi olarak kagitta karsima cikiyor. Bunu nasil duzeltebilirim. Acaba sorun yazicidan mi ?
    Sistemim ise redhat 9. Birde bu gnome-print nasil kullanilir. Bu konuda bilgisi olanlar paylasirsa sevinirim. Yazicinin turkce karakterleri bozuk basmasini bir an once duzeltmem gerekiyor. Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.

    Yuksel OZCAN (core of muhasebeci)
    http://muhasebeci.sf.net