RE: [Linux-programlama] RE: MySql Server yedekleme..

From: Eralp (eralp@prestijsoftware.com)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 15:16:36 EET

Merhaba ..

Enver bey soruyu cevaplamaya yonelik elestirisel de olsa yaklasiminizdan
oturu teşekkuru bir borc biliyorum..

Sorum tanımlamada da açıkca dile getirdigim gibi var olan mysql db
lerinin en iyi ve en sorunsuz sekilde ki en onemlisi - hizlica -
yedeklenmesini saglamak..ve bunu otomatiklestirmek..

Bu konu ile ilgili bildiğim ve daha dogrusu herkesin bildigine inandigim
bir kac yontem var.

  1. mysqldump
  2. mysqlhotcopy
  3. datalari istenen dbden tektek okuyup bir sql scripti olusturmak..
     ki bu yontem sure olarak olum gibi gelir insana..Ayrica o
scriptleri tekrar yuklemek icin devasal ram miktari gerekiyor..Crash
esnasinda da bir bir Split edip import etmeye kalkmakta da deve hendek
vesselam... :)

aklima gelen en iyi yontem bu.yani soru :) olarak yazdigim butun
aciklamam..Bir onceki mailim..Neden tar la tasimanin kotu oldugunu
dusunuyorsunuz once bunu anlarsam daha iyi olacak..Yanliz bu arada
okudugunuza da eminim ama yinede soleyeyim server stop edildikten sonra
sIkistirma gerceklesiyor... bolece Sql server da da ib de de yedek almak
mumkun ve sorunsuz..yani hic karsilasmadim..ve bana da mantikli geliyor
isin acikcasi ..File exclusive mod daymis gibi davraniyor..ve sistemden
bagimsiz x * n * n matris leri fiziksel olarak alip baska bir yere almak
sonra tekrar geri cagirabilmek sorun cikarmaz diye dusunuyorum...

deneyecegim ama cok yogunum bu 1. gerekcem..2.ayni seyi dusunup deneyen
olmuştur diye dusunmustum..3. ben bu isi kylix le yapacagim..Onerinin
bir kisminida aslinda bu yonde olmasini istemistim..phyton mı , kylix mi
, vs.. ? Nasil yaparsam en kolay ve kisa yoldan cozumu test
edebilirim... ?

Saygılar Sevgiler.

Eralp Erat
IT Consultant