Re: [Linux-programlama] MYSQL Sorgusunda istediğimsonucu alamıyorum

From: Erdal YAZICIOĞLU (erdal.yazicioglu@gmx.net)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 17:30:14 EET

Merhaba,

Bu kadar basit bir sorunun bu kadar tartışma yaratacağını ummamıştım ama bu
sayede çok güzel şeyler yazıldı. Bizim gibi bu tür yazılımlara yeni başlayan
arkadaşlar için geröekten çok özel bilgiler verdiniz.

Aslında benim yazdığım program aslında genelde veri tabanına veri yazıp veri
çekmek için kullanıyor. Teknik servis departmanına gelen arıza bildirimleri
veri tabanına ekletilip, bu arıza altına da başka bir tablo da raporlar
ekleniyor. Bu iş ilk olarak bana söylendiinde forum mantığı aklıma gelmişti.
O mantıktan yola çıkarak programı bitirdik. Ama tabiki kullanıcı istekleri
bitmiyor.

Eski program veri tabanı olarak MS Access kullanıyordu. Bu programı yaklaşık
5 yıldır kullanıyorlar ve biriken data miktarı topu topu 50MB. yani
tablolara sadece text türü bilgiler giriliyor. Bu nedenle database şişmiyor.

Neden eski programı kullanmaya devam etmiyorlar diye soracak olursanız,
diğer bölge müdürlüklerimiz arızaları ve raporları online girip, bilgi
tabanından sorunu en hızlı şekilde çözmek istiyorlar.

Serdar hocamın yazılarından sonra dün gece 1.40 a kadar database de
iyiliştirme yapmaya çalıştım. İnşallah olmuştur. Ancak şu an veri bilgilerim
çok düşük olduğundan bunun ne kadar faydalı olacağını artık ne zaman görürüm
bilmiyorum.

Teşekkürler

Erdal Yazıcıoğlu