RE: [Linux-programlama] MYSQL Sorgusunda istediğimsonucu alamıyorum

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 16:46:36 EET

> Veritabanında başarım için gerekli ayarları yapmak, tabii ki sürekli
> olması gereken bir işlem. Ancak kastettiğim örneğin 20 MB'lık bir
> veritabanı için yapılacak optimizasyonun ne kadar işe
> yarabileceği idi.

Benim basima oyle birsey gelmisti. Yanlis hatirlamiyorsam 20-30 MB
boyunda, belki daha kucuk bir veritabaniydi. Bir tabloda gereksiz yere
indeks olusturmayayim demistim. Sadece bilmemne_id alani ile veri
cekiyordum onu indekslemistim. Sonra ic ice sorgularin oldugu karisikca
bir sorgu yapinca 30-40 sn.de cevap alabilmistim. Sorgudaki gecen
alanlardan ikisinin indeksini yaratinca bir anda sorgu suresi 3-4
saniyeye inivermisti. :)

Tabi o veritabaninda MB dusuktu ama kayit sayisi fazlaydi. Blob vb
alanlar hic yoktu..

sevgiler