[linux-programlama] Re: xterm

From: Arman (Armish) Aksoy (armish@linux-sevenler.de)
Date: Wed 04 Aug 2004 - 18:31:42 EEST

04-08-2004 Çarşamba günü saat 16:23 sularında, Nebi Senol Yilmaz dedi
ki:
> merhaba;

Merhaba,

> bir program araciligi ile (c) bir adet xterm acmak
> istiyorum ve o terminale istedigim komutlari gondermek
> ve calsitirmak istiyorum.
>
> hadi terminal'i acmak problem degil, fakat o
> terminal'de calisan shell'in pid'ini nasil bulurum,
> veya o calisacak olan shell'e nasil komut
> gonderebilirim?
>
> bir fikri olan var mi acaba?

Aklima soyle bir fikir geldi:
Iki tane program olsun: gonderici (istenilen komutlar bundan verilecek),
dinleyici (alinan komutlari calistiricak)

gonderici icinde xterm, dinleyici'yi calistiracak sekilde,

system("xterm -e ./dinleyici &");

baslatilir ve devam edilir....

(Uygulamalar arasi haberlesmenin tam olarak nasil yapildigini bilmiyorum
ama sanirim IPC adi altindaki bazi fonksiyonlarla yapilabiliyor)

Bundan sonra gonderici istenilen komutlari dinleyici'ye uygun sekilde
gonderir, dinleyici de bunlari system() [veya farli bir fonksiyon] ile
calistirdiginda, acilan xterm'de istenilen seyler yapilmis olur.

Islemler bittikten sonra, uygun bir sekilde dinleyici kapatilir boylece
xterm de kapanmis olur.

Umarim, anlatabilmisimdir bu acemi uslupla.

> xterm'in manuallerina baktim ama pek bisey
> cikaramadim.
>
> tesekkkurler kolay gelsin.

Kolay Gelsin

--