[linux-programlama] Re: xterm

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 04 Aug 2004 - 17:18:47 EEST

Merhaba,

On Wed, 4 Aug 2004, Nebi Senol Yilmaz wrote:

> bir program araciligi ile (c) bir adet xterm acmak
> istiyorum ve o terminale istedigim komutlari gondermek
> ve calsitirmak istiyorum.
>
> hadi terminal'i acmak problem degil, fakat o
> terminal'de calisan shell'in pid'ini nasil bulurum,
> veya o calisacak olan shell'e nasil komut
> gonderebilirim?

Benzer bir gereksinim 1 ay kadar önce benim başıma geldi... Sunucuyu
başlattıktan sonra xinit çalışacaktı, sonra birkaç programı daha
çalıştırmak gerekiyordu. Buraya kadar sorun yoktu aslında; sorun tekrar
root ile sisteme girince bash'in bir daha çalışıp tüm çalışanları tekrar
çalıştırması idi.

Şöyle bir çözüm bulmuştum:

/etc/rc.local içine:

echo "0" > /root/test.rc.status

Sonra da ~/root/bashrc içine
. /root/test.rc.deamon

yazdım.

/root/test.rc.deamon içine de
status_file=/root/test.rc.status
a=`/bin/cat $status_file`

if [ "$a" -eq "0" ]
then

ile baslayan satirlarla istedigimi yaptirdim.

fi'den once

echo "1" > $status_file
echo "Status file updated"

ile de bu işlemin sadece rebootta tekrarlanmasını sağladım.

if [ "$a" -eq "1" ]
then
echo "... already started"
fi

gibi.

Belki amelecedir bilemiyorm ama size de fikir verebilir sanırım.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                        http://www.tdmsoft.com
                        http://www.gunduz.org