Re: [Linux-sunucu] Qmail sorunu

From: N.Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Mon 17 Oct 2005 - 15:35:53 EEST

Selamlar,

controls/badmailfrom dosyasi sizin isinizi gorebilir.

Birde qSheff kullanmanizi oneririm sununuzda.

http://www.enderunix.org/qsheff

Iy calismalar.

--
N. Ersen SISECI
http://www.enderunix.org

OS: FreeBSD 5.4-RELEASE-p6 Mail Client: Gnome evolution-2.2 2.2.1.1

Pts, 2005-10-17 tarihinde 15:25 +0300 saatinde, Uğur Çobanoğlu yazdı: > Tüm liste üyelerine selamlar, > > > > Uzun zamandır soru sormuyor sadece okumak ile yetiniyordum > amam şimdi iki gündür başım ciddi dertte. Bu konuda bilgisi olan > arkadaşların bilgilerine ciddi ihtiyacım var. Şimdiden herkese > teşekkür ederim > > > > Olay şudur ; kurum bünyesinde mail sunucu olarak qmail > kullanıyorum. Şu ana kadar hiç sorun yoktu ve memnundum. Cuma günü > ciddi şekilde logların dolduğunu gördüm. Olay şöyle olmuştu bir > kullanıcıdan örneğin ali@ali.com adresinden her saniyede 3 adet mail > rastgele üretilerek örn: utfd@yesevi.edu.tr, yfgr@yesevi.edu.tr gibi > adreslere gönderiliyor. Clamav kulanıyorum ve sağolsun hepsini > yakalayıp engelleiyor. Buraya kadar durum normal gibi görünüyor. Amam > 1 gün sonunda /var/spool/qmailscan/virusses/new/ klasörü milyon tane > virüslü engellenmiş dosya ile doluyor. Ve bir süre sonra mail sunuc > çalışmaz hale geliyor. > > > > Bundan önce /var/qmail/control/baddomains e bir liste > oluşturup oraya ali.com u yazdığımda bu domainden gelen mailleri > almıyordu. Amam son güncellemeleri yaptıktan sonra MYSQL in bozulması > gibi bu öncelikte bozuldu sanırım. Şimdi önce ClamAv virüs > taramasından gçiriyor ve dolayısıyla domain engellenmeden makine > doluyor. > > > > Şimdi soru ; ben bu kişiyi ali@ali.com adresini direk > nasıl engelleyebilirim. > > > > Saygılarımla > > > > > > _______________________________________________ > Linux-sunucu mailing list > Linux-sunucu@liste.linux.org.tr > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu