[Linux-sunucu] Qmail sorunu

From: Uğur Çobanoğlu (ugur@yesevi.edu.tr)
Date: Mon 17 Oct 2005 - 15:25:45 EEST

            Tüm liste üyelerine selamlar,

            Uzun zamandır soru sormuyor sadece okumak ile yetiniyordum amam
şimdi iki gündür başım ciddi dertte. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların
bilgilerine ciddi ihtiyacım var. Şimdiden herkese teşekkür ederim

            Olay şudur ; kurum bünyesinde mail sunucu olarak qmail
kullanıyorum. Şu ana kadar hiç sorun yoktu ve memnundum. Cuma günü ciddi
şekilde logların dolduğunu gördüm. Olay şöyle olmuştu bir kullanıcıdan
örneğin ali@ali.com adresinden her saniyede 3 adet mail rastgele üretilerek
örn: utfd@yesevi.edu.tr, yfgr@yesevi.edu.tr gibi adreslere gönderiliyor.
Clamav kulanıyorum ve sağolsun hepsini yakalayıp engelleiyor. Buraya kadar
durum normal gibi görünüyor. Amam 1 gün sonunda
/var/spool/qmailscan/virusses/new/ klasörü milyon tane virüslü engellenmiş
dosya ile doluyor. Ve bir süre sonra mail sunuc çalışmaz hale geliyor.

            Bundan önce /var/qmail/control/baddomains e bir liste
oluşturup oraya ali.com u yazdığımda bu domainden gelen mailleri almıyordu.
Amam son güncellemeleri yaptıktan sonra MYSQL in bozulması gibi bu öncelikte
bozuldu sanırım. Şimdi önce ClamAv virüs taramasından gçiriyor ve
dolayısıyla domain engellenmeden makine doluyor.

            Şimdi soru ; ben bu kişiyi ali@ali.com adresini direk nasıl
engelleyebilirim.

            Saygılarımla