Re: [Linux-sunucu] qmail'de failure notice'lerin iptal edilmesi

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 06 Jan 2005 - 09:32:29 EET

Engin OZTURK wrote:

>Merhaba ;
>
>Aslında bu "failure notice"lerin cogu sahte.. bu mailler silinebilir..
>qmailin "failure notice" yollamamasinin yani sira almasini da engellemeli..
>cok fazla yazilim var bu konuda.. subjecte gore /dev/null yapan..
>zabit+qsheff ikilisini onerebilirim.. hatta bunlarin bir basarisi daha var,
>cogu subject tarayicilar "sozcuk" tarayabiliyor, burada "failure notice"
>gibi birden cok sozcugun gectigi subjecti de tarayabilirsiniz..
>
>www.acikkod.org
>http://www.enderunix.org/manual/

> [...]

ek olarak sorbs gibi servislerden yararlanabilirsiniz. bu sizin
istediginiz failure maillerinin azalmasina neden olacaktir. ayrica spam
karalistesinde olan ip ler, smtp baglantisi esnansinda bloklanacagindan
performans acisindan da fayda saglayacaktir.

ornek smtp run dosyasi asagidaki gibi olabilir. koyu renkde yazilanlar
bu islem icin eklenmesi gerekenler.

exec /usr/local/bin/softlimit -m 50000000 \
/usr/local/bin/tcpserver -v -R -l "$LOCAL" -x /etc/tcp.smtp.cdb -c
"$MAXSMTPD" \-u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp \
*rblsmtpd \
-r bl.spamcop.net \
-r misc.dnsbl.sorbs.net \
-r spam.dnsbl.sorbs.net \
-r smtp.dnsbl.sorbs.net \
-r zombie.dnsbl.sorbs.net \*
/var/qmail/bin/qmail-smtpd mail.domain.com \
/home/vpopmail/bin/vchkpw /usr/bin/true 2>&1

iyi calismalar