[Linux-sunucu] bind ile yasak

From: Hasan (ogrenci@ahlatci.net)
Date: Wed 05 Jan 2005 - 16:21:31 EET

Merhaba,

    Yapmak istedigim biraz garip gelebilir ama proxy vs kullanmadigim icin dns uzerinden yapilabilirmi yada nasil yapilir diye dns uzerinden yasaklamananin nasil yapildigini merak ediyorum.
    Dns sunucuma gelen birkac domain ile ilgili sorgularin hic birinine olumlu cevap donulmesini istemiyorum. Domainler benim dns sunucum uzerinde degil..

ornegin www.abc.com un nerede oldugunun bilgisinin dns sunucumun cevap vermesini istemiyorum...
Basit olarak dns sunucusu uzerinde bir zone tanimlayip www mx gibi kayitlarini girmezsem sorun gecici olarak cozuluyor. fakat sorunu kalici olarak cozmuyor...reject kesin cozum gibi gozukuyor..

bind uzerinde acl listler tanimlarak dns sunucu uzerinden sorgu yapabilecek ipleri belirleyebiliyorum. ayni seyi domainler icinde yapabilirmiyim..

ne dersiniz ?

Iyi calismalar

Hasan AHLATCI

"Gercek, Kurgu'dan daha acayiptir, çünkü Kurgu, olabilirlikleri gözetmek durumundadir;
 Gerçek'in öyle bir zorunlulugu yoktur."

Mark Twain