Re: [Linux-sunucu] postfix local relay

From: Kemal M. Ergur (lkd-liste@ergur.org)
Date: Wed 05 Jan 2005 - 01:42:49 EET

On Tue, 2005-01-04 at 14:30, Aykut YILDIZGORUR wrote:
> merhaba,
> local relay nekadar dogru bir terim bilmiyorum ama baslik belli olsun diye
> boyle soyledim. spamcilere gecit vermemek için mail serverda sifre dogrulama
> için sas kurmustum ve sorunsuz calisiyor. simdi yapmak istedigim ise
> localden yine local adreslere giden mailler içinde aynı sifre dogrulamayı
> kullanmak. cunku bugun aci bir sekilde farkına vardıgım uzre locakdeki
> virusler hic bir yere takılmadan sirket içine mail atabiliyorlar :(
> postfix içerisinde local networku belirmezsem cozum olurmu veya sorun olurmu
>
> mail server postfix
> [...]

/etc/postfix altindaki (veya her neredeyse) main.cf dosyaniz icerisinde
mynetworks_style parametresini host olarak set ediniz (mynetworks_style
= host) veya mynetworks parametresinde sadece sunucunuzun ip adreslerini
yaziniz (ornegin 192.168.1.0/24 yerine 192.168.1.1/32 - sunucunuzun ip
adresinin 192.168.1.1 oldugu varsayimi ile). Eger hem mynetworks, hem de
mynetworks_style parametresini set ederseniz, mynetworks_style gozardi
edilir.

Kemal M. Ergur