Re: [Linux-sunucu] QMAIL - SMTPAUTH problemi

From: Yaşar ŞENTÜRK (yasar@dijitaltek.com)
Date: Thu 29 Dec 2005 - 16:58:02 EET

Merhaba;

Öncelikle şöyle anlatayım.
Herhangi birisinin size e-posta göndermesi için;
- kendi smtp sunucusuna bu e-postayı şu adrese gönder der.
- o smtp sunucusu, sizin sunucunuza al bu mesajı şu kullanıcının posta kutusuna koy der.
- sizin sunucunuz da bunu alır posta kutusuna koyar.

Bu işlemler esnasında SMTP AUTH diye bir şey olmaz. Aksi takdirde sizin dünya üzerindeki her smtp sunucusu için bir kullanıcı açmanız falan gerekir. Bu da saçma olur. Sizin bu noktada yapmanız gereken SpamGuard gibi yazılımlar kullanarak filtreleme yapmanız. Başka çareniz yok.

SMTP AUTH ise sizin smtp sunucunuzu kullanarak bir yere e-posta göndermeye çalışan birisine "dur orada! sen kimsin?" diye sorması ve doğru cevabı alamadığı zaman geçişe izin vermemesidir.

Yani istediğiniz ile yapmaya çalıştığınız farklı şeyler.

--
Yaşar ŞENTÜRK
http://www.dijitaltek.com/yasar