Re: [Linux-sunucu] DNS query sorunu

From: aydin mutlu (aydinmutlu@gmail.com)
Date: Tue 13 Dec 2005 - 22:07:27 EET

Sanıyorum ki ben derdimi tam olarak anlatamadım,
Şimdi durum şöyle;

firewall arkasında bir DMZ bölgesi var ve bu DMZ bölgesinde 10.0.0.2
IP2li DNS sunucum var bu sunucu hem caching yapıyor hemde
"sirketim.com.tr" bir alanadı tanımlaması ile PTR kayıtlarının
tutulduğu 10.0.0.rev içeriyor , yerel ağım da 172.16.128.0/24 IP
segmentindedir. Yerel ağdaki kullanıcılarımın PC lerinde DNS olarak
10.0.0.2 IP si var.
 Yerel ağdan veya DNS sunucunun kendisi üzerinden yaptığım normal DNS
sorgularında genel olarak bir sorun yok.Kullanıcılar internete
rahatlıkla çıkabiliyor. Ancak kullanıcılardan gelen şikayetler üzerine
Örn: xxxx.bel.tr adreslerine veya yok.gov.tr adrsinde girmeye
çalıştığım zaman sayfaya erişilemiyor diyerek bu sitelerin sayfalarını
açmıyor.
Böyle bir sorun üzerine DNS sunucunun üzerinden yaptığım denemelerde
şu sonucu elde ettim.

"#dig herhangi_bir belediye.bel.tr "
komutuna cevap alamazken

"#dig @l.root-servers.net herhangi_bir_belediye.bel.tr" buradaki
@l.root-servers.net dns adresini root.hint içerisinden rasgele seçtim

komutunu kullanırsam ilgili sunucu IP bilgilerine erişebiliyorum.
Sanki root.hint dosyasındaki DNS IP lerini sorgulayamıyor gibi
geldi.Byle bir sorun neden olabilir acama ??? Bu konuda destekleriniz
bekliyorum.
Teşekkürler.

/etc/resolv.com dosya içeriği şöyle
-------------------------------