Re: [Linux-sunucu] SuSe 9.3 Apache konfigürasyon dosyası sorunu

From: Timu EREN (selam008@hotpop.com)
Date: Fri 09 Dec 2005 - 00:13:31 EET

Perşembe 08 Aralık 2005 23:14 tarihinde, Web Developer şunları yazmıştı:
> [...]
>
> "Include /etc/apache2/sysconfig.d/loadmodule.conf"
>
> yüklenmekte ve ben yüklenmesi gereken bir modulü de doğrudan bu dosya
> içerisinde
>
> "LoadModule servletexec_module
> /usr/include/apache2/modules/mod_servletexec2.so"
>
> şeklinde ekliyorum. Sonrasında Apache yeniden başlatılıyor ve herhangi bir
> sorun yok.
>
> Ancak ne zaman sistemi yeniden baÅŸlatsam bu kaydettiÄŸim dosya sanki yeniden
> yaratılıyor ve yaptığım bu ayar/ekleme kayboluyor.
>
> Sorun manuel olarak eklenen bölümlerin eklendiği dosya seçimimi? Yada ne?

   Sorun suse'nin "kardeÅŸim sen iÅŸini yast ile yapsana yast senden çok daha
iyi biliyor bu tür işleri" yaklaşımı, şöyleki /etc/sysconfig (dizini yanlış
hatırlıyor olabilirim 1 aydır kullanmıyorum) dizini içerisinde yast ile
yapılandırılabilinir uygulanamaların yapılandırma dosyaları bulunuyor. bu tür
uygulamalar açılışta kendi dosyalarını okuyarak genel yapılandırma
seçeneklerini yeniden oluşturuyorlar. yanlış hatırlamıyorsam bu dosya
içerisinde ENABLEDMODS değişkeni içerisinde aralarında boşluk bulunarak
yazılan eklentiler başlangıçta "loadmodule.conf" dosyasına yazılıyor. (her
apache başlangıcında)

Eğer siz el yordamı ile (vi yada benzeri bir editör ile) apache
yapılandırmasında global bazı değerler ile oynarsanız /etc/sysconfig/apache
dosyasındaki ayarlar değiştirilmediği için el ile yaptığınız değişiklikler
geri alınırlar... en iyisi siz bu yüklemek istediğiniz modülü yast üzerinden
yüklenmesini sağlayın.

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)