Re: [Linux-sunucu] Win2000 Serverden Linuxa

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Mon 05 Dec 2005 - 12:24:43 EET

Merhaba, madde madde ben elimden geleni soyleyeyim, daha iyi bilen
arkadaslar zaten eksikleri tamamlayacaklardir.

1. Domain tarzi bir kontrole ihtiyaciniz olsa da olmasa da ihtiyaciniz
olan sey SAMBA. Dosya paylasimi SAMBA ile yapilabilir.

2. Diskte paylastiracaginiz herseyi SAMBA ile paylastiracaksiniz. Bu
veriler NTFS partition uzerinde duruyorsa Ubuntu'da NTFS destegini
aktive etmeniz (nasil olacagini google soyleyebilir) yeterli. Ama
acizane tavsiyem bunlari yine bir EXT3 uzerine aktarmanizdir. Isletim
sisteminde problem olsa bile herhangi bir LiveCD ile boot edip bu
dosyalara rahatlikla ulasabilirsiniz. (NTFS olmasinin teknik bir zorlugu
yok aslinda, ama madem linux o zaman cevre bilesenleri de standarda
uygun olsun. Bir de NTFS destegi her ne kadar stable kabul edilse de
"undocumented" verilere dayaniyor ve "production" sistemler icin uygun
oldugunu soyleyemeyecegim.

3. Bunun icin onerim yok. Ama bir ara mnoGOSearch kullanmistim.

4. ISO dosyalarini ubuntu uzerinde direk sanki CD imis gibi mount edip
bunlari SAMBA ile paylastirabilirsiniz.

Kolay gelsin