Re: [Linux-sunucu] Win2000 Serverden Linuxa

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@member.fsf.org)
Date: Mon 05 Dec 2005 - 12:23:30 EET

Merhaba,

1- Domain tarzı bir kontrole ihtiyacınız yoksa, yani sadece klasik
anlamda dosya paylaşımı yapacaksanız Samba işinizi fazlasıyla
görecektir. Üzerinde çalışan uygulamalardan ne kastettiğinizi biraz
açabilir misiniz?

2- Sadece okumak için kullandığınız sürece NTFS biçimli disklerinizi
sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak tabiiki uzun
önemde okuma/yazma ihtiyacı oluştuğunda bu diskleri ex3 veya GNU/Linux
altında desteklrenen diğer dosya sistemlerinden birine (xfs, jfs,
reiserfs vs...) çevirmeniz gerekebilir. Size tavsiyem imkanınız varsa
videoların yedeklerini alıp disk bölümünü ext3 olarak biçimlendirmerniz
ve o şekilde kullanmanızdır.

3- zip ve rar gibi arşiv dosyaları hakkında kesin birşey söyleyemesem de
namazu ile pdf, doc, html, xls vs... gibi biçimlerdeki belgeleri
sorunsuz indeksleyebilirsiniz.

4- Bağlantısını verdiğiniz belgeden anadığım kadarıyla yapılan işlem
sadece VirtualCD imajlarını bir dosya sunucuda tutmaktan ibaret. Bu
durumda samba sunucunuzda uygun bir paylaşım açmanız yeterli olacaktır.

Not: Dağıtım savaşlarına girmek istemiyorum fakat kendimi tutamadım.
Sunucuda Ubuntu kullanmak istemenizin özel bir sebebi var mı? Genel
olarak masaüstü kullanım için oldukça hoş bir dağıtım olsa da Ubuntu'nun
bir sunucu için ne kadar uygun olduğu konusunda ciddi şüphelerim var.

Thus saith bilal akcay :
> Merhaba,
> Aslında dağınık olarak cevaplar vardı ama bir kaynak olması açısından da toplu olarak sormak istedim.
> Internet'e bağlı olmayan bir okul ağında, Active Directory yüklü bir Win2000 Server var. Bunu Linux'a çevirmek istiyorum. Üzerinde çalışan uygulamalarla ilgili önerileriniz neler olur acaba?
>
> 1- Ubuntu/Ubuntu Server kurmak istiyorum. Kullanıcılara (şimdilik Windows XP clientler) domain tarzı bir kontrole pek de ihtiyacım yok. Amaç kullanıcıların server dosyalarına erişmesi...

> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
Systems have sub-systems and sub-systems have sub-systems and so on ad
infinitum -- which is why we're always starting over.
		-- Epigrams in Programming, ACM SIGPLAN Sept. 1982