[Linux-sunucu] Win2000 Serverden Linuxa

From: bilal akcay (logocu@yahoo.com)
Date: Mon 05 Dec 2005 - 12:05:08 EET

Merhaba,
  Aslında dağınık olarak cevaplar vardı ama bir kaynak olması açısından da toplu olarak sormak istedim.
  Internet'e baÄŸlı olmayan bir okul ağında, Active Directory yüklü bir Win2000 Server var. Bunu Linux'a çevirmek istiyorum. Ãœzerinde çalışan uygulamalarla ilgili önerileriniz neler olur acaba?

  1- Ubuntu/Ubuntu Server kurmak istiyorum. Kullanıcılara (ÅŸimdilik Windows XP clientler) domain tarzı bir kontrole pek de ihtiyacım yok. Amaç kullanıcıların server dosyalarına eriÅŸmesi...

  2- Diskte paylaşılan çok sayıda wmv dosya var. için bunları yine paylaÅŸtıracağım. Genelde read-only paylaşım olacak. Ancak partitionlar Ntfs formatlı. Bunları çevirmem gerekiyor mu? Ya da nasıl? Bir sonraki maddeyi de ilgilendirdiÄŸi için, hangi dosya sistemi?

  3- Ayrı bir partitionda 180.000+ html, doc, pdf, txt, zip, rar gibi dosyalar var. Åžu anda Indexing service ve Google Desktop(DNKA ile) kullanarak clientler web sayfası üzerinden dokümanlarda tam metin arama yaptırabiliyorlar. Bunun karşılığında ne kullanmalıyım? Önceki mesajlarda Namazu gibi önerileri gördüm.

  4- Virtual CD programıyla kullanılan CD imajları var. (Åžu an ISO deÄŸil ama çeviririm) Bunlara aynı kolaylıkla eriÅŸim için ne gibi bir ÅŸey önerirsiniz?
Aslında http://www.nryonline.co.uk/joomla/index.php?option=com_wrapper&Itemid=34 adresinde çok kullanışlı bir çözüm gördüm, uygulamayı düşünüyorum.

  Ã–nerileriniz için teÅŸekkürler, artık Linuxla olan gönül bağımı uygulamaya geçirme zamanı geldi.