Re: [Linux-sunucu] Sunucu

From: mesut (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 23:26:16 EET

> İlk başta ayarları vs. yapmada kolaylık olur diye düşünmüştüm. VNC ile
> bağlanıp yönetmek için.

aslında grafik arayüzden yapabileceğiniz pek ayar yok. yani apache qmail
vs. istediğiniz servislerin ayarlarını grafik arayüzden yapmak için bir
araç bilmiyorum. bazı dağıtımlarda var ama pek de başarılı değil bence.
ayarları doğrudan ayar dosyasını edit ederek yapmak en güzeli.
ancak ayarlar için webmin kullanabilirsiniz. sunucunuza webmini kurup
herhangi bir client üzerinden web arayüzünden sunucunuzu
yönetebilirsiniz. ben kullanmıyorum ancak işe yarar özellikleri var.
kolaylık sağlayacağı kesin.

> Bana POP, IMAP ve Webmail desteği lazım. Bir de MySQL ile birlikte
> çalışıp kullanıcı bilgilerini MySQL de tutmasını istiyorum.
>
> Peki QMail mi, Courier mi yoksa Cyrus mu?

bahsettiğim linklerde istediğiniz var. genelde squirrelmail webmail
kullanıyorlar ancak bir çok alternatif mevcut. istediklerinize ek olarak
fazladan antivirüs ve antispam de mevcut. web arayüzünden qmaildmin
vqadmin gibi araçlarla da kullanıcı domain vs. yönetim işlerini rahatça
yapabilirsiniz. www.qmailrocks.org daki kurulumu mysql destekli olarak
yapabiliyorsunuz. ancak mysql de sadece kullanıcı domain şifreleri ve
adları vs bilgiler tutuluyor. mailler maildir da duruyor. bahsettiğim
kurulumlar courier kullanıyor. qmail ile Cyrus kullanılıyor mu
bilmiyorum açıkçası.
<http://www.shupp.org/toaster/#debian>
ek olarak dağıtım tercihinizi değiştirirseniz centos önerebilirim.
www.centos.org . RHEL kaynak rpmlerinden elde ediliyor. qmail kurulumu
ise çok kolay bir şekilde www.qmailtoaster.com ' dan rpm tabanlı olarak
yapabilirsiniz.

> Teşekkürler. Eminim seveceğime. Keşke ilk başladığım yıllarda bırakıp
> da ara vermeseydim. İlk kurduğum linux Slackware 3.6 idi. Hatta kernel
> derlemesi vs. epey bişiler yapmıştım. Ama devam etmeyince bişi
> öğrenemiyorsunuz.

rica ederim. temennimiz linux gibi harika bir sistemden tüm
meslektaşlarımız ve halkımızın yararlanması.
ben 2-3 sene önce başladım linuxla uğraşmaya. hiç ara vermedim ve pes
etmedim. sizin kadar eski olmasa da DOS zamanından beri bilgisayarla
uğraşıyorum. şu an geriye bakıp bunca zaman linux varken niye kendimi
başlat menüsüne mahkum etmişim diye hayıflanıyorum açıkcası.

iyi çalışmalar.