Re: [Linux-sunucu] Sunucu

From: Web Developer (webdev90@googlemail.com)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 22:40:14 EET

Cevap için teşekkürler.

On 12/1/05, mesut <mesut@egemenyazilim.com> wrote:

> Web Developer yazmış:

> sunucuda X ile işiniz olmaz diye düşünüyorum. kurmamanızda fayda var.

İlk başta ayarları vs. yapmada kolaylık olur diye düşünmüştüm. VNC ile
bağlanıp yönetmek için.

> Sunucu için web ve mail server lazım. Web için Apache 2.x ok de mail
> >

> qmailde virtual domain desteği var. bir çok ISP qmail kullanıyor zaten.
> http://www.shupp.org/toaster/#debian
> burdaki kurulumu takip edebilirsiniz. isterseniz www.enderunix.org ve
> qmailrocks.org daki kurulumları da takip edebilirsiniz.

Bana POP, IMAP ve Webmail desteği lazım. Bir de MySQL ile birlikte çalışıp
kullanıcı bilgilerini MySQL de tutmasını istiyorum.

Peki QMail mi, Courier mi yoksa Cyrus mu?

> SMTP Server için de seçenek olarak karar veremedim. Exim mi yoksa

> tinydns için www.djbdnsrocks.org daki kurulum işinizi görür.
> bind da kullanılabilir. zannedersem eskisi kadar açık çıkmıyor bind'da.

> biraz linuxa aşina olmanız lazım, komutlar çalışma mantığı vs... sadece
> ilk başlarda zorluk çekebilirsiniz. az çok alışınca başka bir işletim
> sistemini isteyeceğinizi zannetmiyorum.
>
> kolay gelsin.

Teşekkürler. Eminim seveceğime. Keşke ilk başladığım yıllarda bırakıp da ara
vermeseydim. İlk kurduğum linux Slackware 3.6 idi. Hatta kernel derlemesi
vs. epey bişiler yapmıştım. Ama devam etmeyince bişi öğrenemiyorsunuz.