Re: [Linux-sunucu] Sunucu

From: mesut (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 01 Dec 2005 - 22:35:24 EET

Web Developer yazmış:

> Selamlar,
>
> Kendime ait bir sunucu kurmak istiyorum. Linux kurucam ama bazi
> sorularim var.
>
> Linux olarak sunucu için Debian düşünüyorum. Sizde iyimi? Ubuntu
> önerirmisiniz sunucu olarak?
>
> Sunucuya X-Windows kurarsam güvenlik açığı oluştururmu?

sunucuda X ile işiniz olmaz diye düşünüyorum. kurmamanızda fayda var.

> Sunucu için web ve mail server lazım. Web için Apache 2.x ok de mail
> server için ne kullansam karar veremedim. Daha önce duymuştum QMail
> kullananları ama sanırım virtual domain desteği yok QMail ile. O
> yüzden Coruier yada Cyrus diyorlar. Hangisini önerirsiniz? Hangisinin
> kurulumu kolay?

qmailde virtual domain desteği var. bir çok ISP qmail kullanıyor zaten.
http://www.shupp.org/toaster/#debian
burdaki kurulumu takip edebilirsiniz. isterseniz www.enderunix.org ve
qmailrocks.org daki kurulumları da takip edebilirsiniz.

> SMTP Server için de seçenek olarak karar veremedim. Exim mi yoksa
> Sendmail mi? Yada başkası?
>
> DNS için Bind düşünmüştüm ama çok açığı var diyorlar. TinyDNS
> önermişlerdi, siz ne önerirsiniz?

tinydns için www.djbdnsrocks.org daki kurulum işinizi görür.
bind da kullanılabilir. zannedersem eskisi kadar açık çıkmıyor bind'da.

> Bir de tüm bunları kurmak çok zor mu? Yani tamam Linux da yeniyim ama
> eski bir bilgisayarcıyım. Dos 3.3 ile başlamıştım. Programlama da
> yaptım çokca. Php ve Asp. Sizce çok zorlanır mıyım?
>
> Cevaplarınız için çok teşekkürler.
>
> Cenk

biraz linuxa aşina olmanız lazım, komutlar çalışma mantığı vs... sadece
ilk başlarda zorluk çekebilirsiniz. az çok alışınca başka bir işletim
sistemini isteyeceğinizi zannetmiyorum.

kolay gelsin.