Re: [Linux-sunucu] ZYXEL Prestige 662HW WAN to LAN sorunu

From: M.Baris Demiray (baris@idealteknoloji.com)
Date: Tue 28 Dec 2004 - 23:35:13 EET

� wrote:
> Bu modem ge�en ay i�inde MEB tarafindan okulumuza baglandi
> ve modemi fedora core 3 yuklu sunucuya baglayip interneti
> kontrollu bir �ekilde yaklasik 50 bilgisayara payla�tirmaktayim.
> Her sey gayet normal. Ancak modemin t�m nat ve firewall ayarlarini
> yapmama ragmen WAN'dan (yani dis agdan) fedora yuklu bilgisayara
> erisemiyorum. Amac�m bu bilgisayari okulun web sitesine host
> olarak kullanmak. Modemin firewall'�n� tamamen kapattigim halde
> dis agdan erisilmiyor. Linux'ta bir sorun yok. Bu modemi veya
> benzerlerini kullananlar varsa yardimlarinizi bekliyorum.

Dışarıdan Fedora'ya bağlanmaya çalışırken Fedora'da tcpdump çalıştırıp
trafiği incelemeyi denediniz mi? Eğer Zyxsel-Fedora arasında bir trafik
varsa sorun Fedora'dadır (iptables kuralları, sshd, filan).

Bir de dışarıdan Fedora'ya hangi portu yönlendiriyorsunuz? Eğer standart
HTTP portunu yönlendiriyorsanız ve _modeminizin web tabanlı bir yönetim
arayüzü varsa_ NAT ve firewall ayarlarından farklı olarak "WAN'dan gelen
HTTP isteklerini reddet" gibi bir seçeneği de olabilir. Zoom'larda
yönetim paneline wan'dan erişimi engellemek için böyle bir seçenek var
mesela.

> Tesekkurler, iyi calismalar...

İyi çalışmalar.

M.Baris Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.

---- You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are no inert, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it." Morpheus