Re[2]: [Linux-sunucu] Apache yonlendirme

From: Levent YILDIRIM (lyildirim@geo-sim.com)
Date: Fri 24 Dec 2004 - 01:47:52 EET

Hello Alper Oguz,

Ya nasıl anlamadığınızı anlamıyorum. Arkadaşımız diyorki benim 1
gerçek ip var. Dışarıdan gelen xxx.yonlen.com u iceride gercek ipsi
olmayan bir sunucuya yönlendireceğim diyor. Herkes yok 2. gerçek ipye
başka domain ata falamn diye tekrarlayıp duruyor. Bu ne perhiz bu ne
lahana turşusu.

Arkadaşımız içerideki siteye redirect yaparsa dışarıdan 10.0.0.4 e nasıl
ulaşacaklar ? Hiç denediniz mi bu metodu ? İçinizden internet
üzerinden 10.0.0.4 e ulaşabilen var mı ? Sanıyorum yok.

1. Sizin çozümünüzse nfs te yatmakta sanırım. Yada içerideki sunucunun
web dizinini bir şekilde sabit ipsi olan sunucuya bağlayabilirseniz
sorununuz çözülür gibime geldi.

2. Yada yönlendirme yapacaksanız iptables yada rinetd yi işin içine katın
ve www.yonlen.com u gercek ipsi olan sunucunun başka bir portuna
yönlendirin
örneğin :

RewriteEngine on
RewriteRule ^/(.*) http://www.yonlen.com:8080/$1 [L,R]

Daha sonra ise iptables yada rinetd ile bu portu içerideki sanal
ipye sahip sunucuya yönlendirin.

Yönlendirme hakkındaki detaylı bilgi için :

www.belgeler.org

yada

apache : http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mod_alias.html#redirect
rinetd : http://www.boutell.com/rinetd/