Re: [Linux-sohbet] Lisanslarla Alakalý Bir Soru

From: okay Padak (gmc3tster@gmail.com)
Date: Mon 22 Jan 2007 - 13:12:03 GMT

22.01.2007 tarihinde Alper KANAT <tunix@raptiye.org> yazmýþ:

> Merhaba,
>
> Linux çekirdeði kullanýlarak oluþturulan bir daðýtýmda þu model
> uygulanabilir mi ?
>
> * Ýþletim sistemi parayla satýlacak ve bununla beraber teknik destek de
> satýlmýþ olacak. (zaman limitli)

tabi ki olabilir... benzer daðýtýmlar mevcut

* Tüm sistemin kaynak kodlarý açýk olacak ve internet'ten isteyen
> herkese açýk olacak.

benzer daðýtýmlar mevcut

* Kiþisel kullanýmlar için kaynak kod deðiþtirilebilecek ancak kurumsal
> anlamda satýp para kazanýlamayacak. Yani para kazanmak amacýyla kaynak
> kodunda deðiþiklikler yapýlýp satýlamayacak.

Kernel. GPL lisanslý ve GPL lisasýna görede kod deðiþtirilebilir... Ve
deðiþtirilip isterse satýþa sunulabilir... Satýþa sunulmasýný
engelleyemezsin... (bildiðim kadarý ile)

Saygýlarýmla..

> --
> Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
> http://raptiye.org