Re: [Linux-sohbet] Lisanslarla Alakalı Bir Soru

From: Cafer ÅžimÅŸek (cfb@cafer.org)
Date: Mon 22 Jan 2007 - 12:53:02 GMT

Alper KANAT <tunix@raptiye.org> writes:

> Merhaba,
>
> Linux çekirdeği kullanılarak oluşturulan bir dağıtımda şu model
> uygulanabilir mi ?
>
> * İşletim sistemi parayla satılacak ve bununla beraber teknik destek de
> satılmış olacak. (zaman limitli)
> * Tüm sistemin kaynak kodları açık olacak ve internet'ten isteyen
> herkese açık olacak.
> * Kişisel kullanımlar için kaynak kod değiştirilebilecek ancak kurumsal
> anlamda satıp para kazanılamayacak. Yani para kazanmak amacıyla kaynak
> kodunda değişiklikler yapılıp satılamayacak.

Çekirdeğin ve diğer standart paketlerin lisanslarını
değiştiremiyorsunuz. Ancak bu dağıtıma dahil ettiğiniz, kendi
yazdığınız bir yazılım varsa (mesela kurulum programı), bunun
lisansını kendiniz belirleyebiliyorsunuz, açık veya kapalı kodlu,
ücretli veya ücretsiz dağıtmak size kalmış.

Temel bileşenlerin (kernel, binutils vs) zaten kaynak kodları açık,
bunların lisansları üzerinde değişiklik yapamıyorsunuz.

[...]

Sevgiler.

--
Cafer 'cfb' ÅžimÅŸek